Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

bnr

Medlem
Jag skrev lite feedback i online-formuläret efter en ToR resa CPH-ORD i Business för någon månad sedan. Jag satt i 1F på båda hållen och det var samma maskin. Gångjärnet på mitt tray table var knäckt så att bordet lutade kraftigt till vänster. Var tvungen att palla under med kudde och sitta väldigt stilla under måltiderna. Cabin crew verkade vara medveten om det redan när jag påpekade felet, det fixades heller inte innan min hemresa några dagar senare.

Nu har jag fått ett riktigt "goddag yxskaft"-svar på min feedback. Resan var alltså långt efter att sommarens strejk avbrutits. Nu vet man med säkerhet att ingen läser den där feedbacken i alla fall...

Sorry for the delayed answer due to high volumes.
We are truly sorry that you got affected by this summers strike and we apologize about the inconvenience this may have cost you.
If you have done any claims for refund on your ticket and/or extra costs due cancelled or rebooked flights, we kindly ask for your patience. The responsible department is handling these as fast as they can.

We apologize for the inconvenience caused. Thank you once again for contacting us and I hope we can welcome you onboard again soon.
Sjukt. Oansvarigt av SAS att ens använda stolen i produktion. Den borde fått INOP-klisterlappar på sig så det bara skriker om det.
 

Fredde18

Medlem
Att SAS Plus inom Europa inte är business är ju känt men det spretar så! Senast med Air Baltic som SAS operatör var det t.o.m. med bättre än vad jag förväntat av en äkta business.
Men CPH-Hannover ikväll… pliktskyldig servering av de ca 12 raderna plus (i en ATR!) men den halvt genomfrusna smördegsgrejen man bjöd på? Som tur var knep jag den sista Mikkeller man hade ombord.

Visste det redan men förvänta mig ingenting, så är allt annat en bonus.
 

flierman

Medlem
Är SAS lika värdelösa på att svara på reklamationer som att återbetala pengar? Väntat 25 dagar på en reklamation som inte är speciellt komplicerad. Någon som vet hur ineffektiva de är kring att svara på dem tidsmässigt?
 

palmen

Moderator
Är SAS lika värdelösa på att svara på reklamationer som att återbetala pengar? Väntat 25 dagar på en reklamation som inte är speciellt komplicerad. Någon som vet hur ineffektiva de är kring att svara på dem tidsmässigt?
För mig tog det 10 månader senast jag hade ett claim. Att de skulle hantera det på 25 dagar är en utopi.

SAS säger väl själva att det är 10-12 veckor. Och sen får du hoppas att du inte får ett nonsens svar och får vänta lika länge till.
 

LPC123

Medlem
Hade det båda vägarna cph-ord och på hemvägen gick dom ut och sa att använd gärna vårt wifi ombord. Efter jag försökt 20 ggr så sa kabinpersonalen att dom höll på i cockpit för att fixa så det skulle funka. Kom aldrig igång dock
 

flierman

Medlem
För mig tog det 10 månader senast jag hade ett claim. Att de skulle hantera det på 25 dagar är en utopi.

SAS säger väl själva att det är 10-12 veckor. Och sen får du hoppas att du inte får ett nonsens svar och får vänta lika länge till.
SAS har blivit så katastrofala i sin kundkontakt att inte ens 2for1 resor för poäng uppväger irritationen och att känna sig fullkomligt nedvärderad och dumförklarad som individ. Känns inte som poängresor ens är värda besväret längre, resor för pengar skulle jag aldrig någonsin ge till SAS, då åker jag hellre tåg eller buss. Tror tametusan att jag ska tömma mina 100000 pts och sen byter jag till hotellkedja eller SJ för att samla poäng, där blir man behandlad som en människa.

Förut tyckte jag alltid att det var bra när SAS klarade sig ur kriser etc, nu hoppas jag bara att det ska gå åt skogen för dem och att vi får någon annan operatör inom Sverige. Det hör till saken att jag själv jobbat där i nästan 12 år, som det är nu så skäms jag och säger det aldrig längre till personer jag träffar.
 
Toppen