Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

OlaBola

Medlem
Kanske inte klassas som "det här gjorde ni inte så bra", men ni får gärna göra en uppdatering med förtydligande här:
"I undantagsfall får du inga poäng" låter som att det är en samling regler som är svåra att sammanfatta, när det egentligen kan sammanfattas i att om flygningen sker med ett flygbolag utanför Star Alliance så får du inga poäng.
 

palmen

Moderator
Kanske inte klassas som "det här gjorde ni inte så bra", men ni får gärna göra en uppdatering med förtydligande här:
"I undantagsfall får du inga poäng" låter som att det är en samling regler som är svåra att sammanfatta, när det egentligen kan sammanfattas i att om flygningen sker med ett flygbolag utanför Star Alliance så får du inga poäng.
Det finns flygbolag inom Star Alliance som man kanske flyga i Business som ger 0 poäng till Eurobonus.
 

OlaBola

Medlem
Det är extremt ovanligt, men finns för några få bokningsklasser.
För de some detta är viktigt kommer 95% ha tittat upp detta.
Jag tror vi pratar om varandra lite nu.
Jag menade att de kunde lägga till att om flygningen sker med ett flygbolag utanför Star Alliance så får du inga poäng.
För det är väl ändå ganska vanligt?
 

palmen

Moderator
Jag tror vi pratar om varandra lite nu.
Jag menade att de kunde lägga till att om flygningen sker med ett flygbolag utanför Star Alliance så får du inga poäng.
För det är väl ändå ganska vanligt?
Utanför star alliance får du inga poäng till sas, enda undantaget är väl om man fortfarande får något med Wideröe.
 

Coalcandy

Medlem
Jag tror vi pratar om varandra lite nu.
Jag menade att de kunde lägga till att om flygningen sker med ett flygbolag utanför Star Alliance så får du inga poäng.
För det är väl ändå ganska vanligt?
Det är väl självklart? Varför skulle man få poäng när man flyger med ett bolag som inte har något med SAS att göra? I så fall är det ju det som är undantaget - inte tvärt om.

Liknelse: Du får inte Ica-poäng när du handlar hos Coop, bara för att det också är en mataffär och de säljer delvis samma produkter.
 

marbe166

Medlem
Det är väl självklart? Varför skulle man få poäng när man flyger med ett bolag som inte har något med SAS att göra? I så fall är det ju det som är undantaget - inte tvärt om.

Liknelse: Du får inte Ica-poäng när du handlar hos Coop, bara för att det också är en mataffär och de säljer delvis samma produkter.

Nja, det menas väl här att det är SAS- eller Star Alliance-flygningar som utförs av icke-SAS/Star Alliance-bolag? (T.ex. SWISS-flygning utförd av Edelweiss) Har du köpt en biljett med ett SAS/Star Alliance-flightnr så kan man förväntas få poäng för det.
 

flierman

Medlem
Att inte kunna återbetala 3 ombokningsavgifter som togs ut felaktigt. Varit i kontakt med dem 5 ggr på 2 månader och fått 4 olika svar och inga pengar.
Ett praktexempel på hur uselt SAS har blivit i sin kundkontakt. De får ju SJ och de flesta andra företag i Sverige att se ut som genier.
Sedan jag jobbade på SAS har det fullkomligt havererat, inte pga av mitt avslut såklart :) men jag skäms numera och säger inte att jag spenderade 12 år där.

Sykes etc är ett skämt.
 

Kris

Medlem
Fick av någon anledning bara ut boarding pass till första av två legs i SAS app vid incheckning idag. Fick notisen "some of the passengers needs to check in at the airport...". Ok, det löser jag i loungen tänkte jag (hade ju boardinpass till första benet). Men i loungen blev det tvärstopp. "Näää, der kan du inte göra här längre. Vi är bara två personal, så vi kan inte gå ifrån. Vi har ett transfer-center där borta..."

Urvattnad service? Kanske en one off? Men premiumupplevelsen naggas sakta och säkert i kanten som romerska silvermynt...
 
Toppen