Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

SK989

Medlem
Fick av någon anledning bara ut boarding pass till första av två legs i SAS app vid incheckning idag. Fick notisen "some of the passengers needs to check in at the airport...". Ok, det löser jag i loungen tänkte jag (hade ju boardinpass till första benet). Men i loungen blev det tvärstopp. "Näää, der kan du inte göra här längre. Vi är bara två personal, så vi kan inte gå ifrån. Vi har ett transfer-center där borta..."

Urvattnad service? Kanske en one off? Men premiumupplevelsen naggas sakta och säkert i kanten som romerska silvermynt...
Det där, d.v.s. att man bara får boardingkort för första legget och sen uppmaningen att checka in manuellt beror ofta på att incheckningen inte var öppen för andra legget när du checkade in för det första. Enda sättet jag löst det på (förutom att gå till manuell incheckning) är att avbryta incheckningen i appen och sedan checka in på nytt när incheckningen för andra legget också är öppen.
 

Kris

Medlem
Det där, d.v.s. att man bara får boardingkort för första legget och sen uppmaningen att checka in manuellt beror ofta på att incheckningen inte var öppen för andra legget när du checkade in för det första. Enda sättet jag löst det på (förutom att gå till manuell incheckning) är att avbryta incheckningen i appen och sedan checka in på nytt när incheckningen för andra legget också är öppen.
Bra tips. Det kanske var på håret där.
Oavsett kändes det lite nesligt att de inte kunde hjälpa till med det i loungen.
 

fcx

Medlem
Fick av någon anledning bara ut boarding pass till första av två legs i SAS app vid incheckning idag. Fick notisen "some of the passengers needs to check in at the airport...". Ok, det löser jag i loungen tänkte jag (hade ju boardinpass till första benet). Men i loungen blev det tvärstopp. "Näää, der kan du inte göra här längre. Vi är bara två personal, så vi kan inte gå ifrån. Vi har ett transfer-center där borta..."

Urvattnad service? Kanske en one off? Men premiumupplevelsen naggas sakta och säkert i kanten som romerska silvermynt...
Vän av ordning kan ju undra vad det är som personalen inte kan gå ifrån om de ändå inte gör något?
 

micke

Medlem
Ringde idag in och skulle boka om utresan för frugans resa. Såg att det kommit nya businessbiljetter på ett annat datum.
Första kontakten säger bara att han inte kan hitta något alls den dagen. Säger till honom att jag ser hela resan online.
Svaret blir biljetter antagligen redan har gått. Vad vi ser på hemsidan ligger 30 min. efter. Fattar att det nog bara är att lägga på och ringa upp igen.
Nästa agent ser den direkt och bokar om utan problem. Vad är problemet med SAS kundtjänst????
Förra gången jag skulle boka om tog det 4 samtal att boka om. Känns så jävla onödigt.
 

Kris

Medlem
Ringde idag in och skulle boka om utresan för frugans resa. Såg att det kommit nya businessbiljetter på ett annat datum.
Första kontakten säger bara att han inte kan hitta något alls den dagen. Säger till honom att jag ser hela resan online.
Svaret blir biljetter antagligen redan har gått. Vad vi ser på hemsidan ligger 30 min. efter. Fattar att det nog bara är att lägga på och ringa upp igen.
Nästa agent ser den direkt och bokar om utan problem. Vad är problemet med SAS kundtjänst????
Förra gången jag skulle boka om tog det 4 samtal att boka om. Känns så jävla onödigt.
Jag råkade ut för exakt samma sak nyligen. Jag hittade star alliance-plåtar via SAS-sökverktyg (som äntligen 'fungerade', i alla fall för att göra några få sökningar). Ringde in - nä, det kan jag inte se. HUCA, samma svar. Störigt!

Fick förklaringen att a) någon redan bokat dem eller b) biljetterna blir låsta om jag sökt på dem online. Festlig implementering tänkte jag.... Frågade hur jag skall gå till väga om jag, som i mitt fall med open jaw, inte kan boka online själv. Om jag inte kan söka online själv (uppenbarligen skulle jag ju låsa upp alla mina sökträffar, lol) så får jag använda sas personal som sökmotor över telefon. Effektivt!
 

AndersSt

Medlem
Jag skrev lite feedback i online-formuläret efter en ToR resa CPH-ORD i Business för någon månad sedan. Jag satt i 1F på båda hållen och det var samma maskin. Gångjärnet på mitt tray table var knäckt så att bordet lutade kraftigt till vänster. Var tvungen att palla under med kudde och sitta väldigt stilla under måltiderna. Cabin crew verkade vara medveten om det redan när jag påpekade felet, det fixades heller inte innan min hemresa några dagar senare.

Nu har jag fått ett riktigt "goddag yxskaft"-svar på min feedback. Resan var alltså långt efter att sommarens strejk avbrutits. Nu vet man med säkerhet att ingen läser den där feedbacken i alla fall...

Sorry for the delayed answer due to high volumes.
We are truly sorry that you got affected by this summers strike and we apologize about the inconvenience this may have cost you.
If you have done any claims for refund on your ticket and/or extra costs due cancelled or rebooked flights, we kindly ask for your patience. The responsible department is handling these as fast as they can.

We apologize for the inconvenience caused. Thank you once again for contacting us and I hope we can welcome you onboard again soon.
 

SK989

Medlem
Jag skrev lite feedback i online-formuläret efter en ToR resa CPH-ORD i Business för någon månad sedan. Jag satt i 1F på båda hållen och det var samma maskin. Gångjärnet på mitt tray table var knäckt så att bordet lutade kraftigt till vänster. Var tvungen att palla under med kudde och sitta väldigt stilla under måltiderna. Cabin crew verkade vara medveten om det redan när jag påpekade felet, det fixades heller inte innan min hemresa några dagar senare.

Nu har jag fått ett riktigt "goddag yxskaft"-svar på min feedback. Resan var alltså långt efter att sommarens strejk avbrutits. Nu vet man med säkerhet att ingen läser den där feedbacken i alla fall...

Sorry for the delayed answer due to high volumes.
We are truly sorry that you got affected by this summers strike and we apologize about the inconvenience this may have cost you.
If you have done any claims for refund on your ticket and/or extra costs due cancelled or rebooked flights, we kindly ask for your patience. The responsible department is handling these as fast as they can.

We apologize for the inconvenience caused. Thank you once again for contacting us and I hope we can welcome you onboard again soon.
Det är tyvärr ofta så med outsourcade kundtjänster nu för tiden. De får betalt av sin uppdragsgivare per antal levererade svar och klistrar ibland in vilket cut&paste-svar som helst oavsett fråga och får därmed betalt för utfört arbete. Det gör ju kunderna ännu argare förstås vilket ibland får kunden att skriva ännu ett klagomål och då får det outsourcade bolaget betalt en gång till!
 
Toppen