Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Att SAS Cutstomer Care tillåter sig själva att ta extremt lång tid på sig att svara på klagomål är ingen nyhet. Auto reply med dåliga ursäkter om "tillfälligt lång svarstid" har väl de flesta redan genomskådat. Det är ju sedan länge alltid minst 4-5 veckors svarstid.

Men när jag nu har väntat på svar i 10 veckor och fortfarande inte har sett röken av ett svar börjar det kännas direkt löjligt! Sämre Customer Care får man ju leta efter. Jag räknar nu med att mitt andra ärende rörande lekstugan SK903/SK6903 den 31/5 lär dröja tills långt efter sommaren i den här takten... Skärpning SAS!

Jag har väntat på återkoppling sen sep 2013. Skulle vara intressant att få reda på hur många som sitter på customer care och rullar tummarna ...

Jag har väntat på återkoppling sen sep 2013. Skulle vara intressant att få reda på hur många som sitter på customer care och rullar tummarna ...

Ja antingen rullar de tummarna hela dagarna. Eller så får de in en enorm mängd klagomål. Med tanke på deras konstanta försämringar av servicen och en allt mer uttalad lågprisbolagsprofil på SAS så är jag benägen att tro att det är det sistnämnda. SAS verkar eftersträva att följa efter Ryanair och Norwegian även när det kommer till Customer Care. En mycket trist utveckling om så är fallet.

Själv är jag nu inne på 11:e veckan utan svar på mitt första ärende och 3:e veckan utan svar på krav om ersättning.

Har du/ni "komplicerade" claims?

Jag fick precis idag på morgonen svar på ett som jag skickade in för 10 dagar sedan (ja, dagar, inte veckor), trots att det i autosvaret stod 4-5 veckor. (mitt claim var väldigt enkelt - kompensation för utebliven servering på en plus-flight från ARN-OSL, då de inte hade fått med någon snacks-vagn)

Är visserligen Diamond, så det kan ju vara så att de prioriterar i EB-ordning...

Toppen