Riktigt otrevlig kille vid ARN T5 loungen igår. Kom med familjen, hade precis landat från Malta och skulle vidare till Köpenhamn. "Hej, jag kommer med hela familjen" (fru + son) och gav honom boarding passen vi hade fått från Malta. Inte ett knyst sa han, scannade boarding passen och viftade med handen mot business loungen. Jag började av gammal vana gå mot guld-loungen, då skrek han "stopp, du har väl inget guldkort!". Så han kunde tala trots allt... Jag sa att det har jag visst, och att det står ju på boarding passet han just scannade SK EBG och numret. "Ja, men det kommer inte upp på min skärm". En riktig 'computer says no' stund alltså. Jag tog fram kortet som han knappt tittade på, utan hellre tittade bort, började gå bort, och sa "ja ja, gå in där då". Synd för SAS att ha sådana anställda då det tog ner på den fina stämningen crewn på flighten innan hade lyckats skapa. Insåg efteråt att det lär väl inte bli poäng utan får retroregga om nu kortet trots allt inte var rätt inlagt.
Riktigt sur crew till Köpenhamn också, men som tur sprang de igenom kabinen med kärran på några minuter och gick sedan för att äta och läsa damtidning till galleyt så vi inte behövde se på de minerna under resten av flighten. Önskar det vore lite mer konsistens bland personalen.