Storsteffe
Medlem
Jag anser att SAS(och alla andra bolag) skulle ha löst detta oavsett din status. Helt värdelöst i min värld, visar bara att de inblandade saknar empati.
Last edited:
Jag tycker att svaret finns ditt 1, i 3 skriver du riktigt besviken, det skall du vara på dig själv
Jag kan förvisso hålla med om att detta visar en viss avsaknad av empati. Men var går gränsen? Min sjuka mormor? Småbarn? Nervösa fru?
Som vår undercover agent på Arlanda sa i den andra tråden: Handlingsbolagens handlingsutrymme är helt klart begränsat och än mer så om det inte finns representanter från flygbolagen på plats. Men ställ om frågan i andra tråden så får vi se vad svaret blir.
Är EBG och just hemkommen innanför dörren. Varit i Palma. Tog mig dit med familjen med 1 barn och 1 infant + frun. Åkte dit med enkelbiljetter av olika anledningar.
På hemvägen ställer jag mig i Plus/EBG-kön för checkin 2h före avgång. Upptäcker att fan! I all hast har jag glömt köpa biljett till den nyfödda. Tänker att det är inga problem, en sån biljett är ju ändå i princip gratis, hon ska ju ändå bara sitta i famnen så det är lugnt. Check-in-disken (Iberia) säger att dom inte kan göra något, de kan inte ställa ut biljetter. Jag ringer SAS i Sthlm och knappar in EBG-numret och kommer direkt fram. Hon som svarar säger till min förvåning "Nej, inom 24h kan vi inte lägga till en infant i bokningen. Du får lösa det på plats." Jaha... men det finns ingen biljettdisk på plats. Iberia-kvinnorna som är för övrigt väldigt trevliga försöker få tag på SAS i Madrid och det knappas fram och tillbaka. Tiden börjar gå. Funderar om jag kan köpa en vanlig vuxenbiljett, men det börjar bli för knapp tid (borde hon i SAS för övrigt informerat om) och Internet-roamingen går skitsegt.
Det slutar - trots 2h framförhållning - med att min fru får stanna kvar på Palma med spädbarnet och jag får gå ombord. Hon får sedan lösa en Ryan Air-biljett och sedan ta sig därifrån till Arlanda osv.. 5000kr fattigare.
1. Ja, jag vet att jag gjorde fel.
2. Jag tycker verkligen att SAS borde kunna ha löst detta. De borde inse vilket helvete jag sitter i och ringa samtal, hitta lösningar - det handlar om en unge i famnen. Systemen borde fixa detta och gör dom inte det borde man hitta en manuell lösning.
3. Är det inte i sådana här lägen man borde ha nytta av att vara EBG?? Det är här killerinstinkten ska fram hos SAS servicepersonal? Riktigt besviken faktiskt.
Även om jag i grunden tycker att båda två såklart bara har sig själva att skylla för sin situation så inser jag också att vi alla kan begå misstag. När det inte kostar företaget något nämnvärt att lösa situationen så är det bara dumt att vara så stelbent.