Det lär inte vara någon överraskning för någon men fortsätter ändå häpnas över den bristande och varierande kunskapen/servicenivån hos SAS agenter. Hamnade hos en norsk kille vid första samtalet. Bad honom söka ARN-IST, därefter IST-ADD och slutligen ADD-HKG. Börjar med att agenten inte hittar något på ARN-IST. Jag säger säkert fem gånger att det finns platser online med LH via FRA till IST men nej. Till slut kommer det fram att han försöker söka ARN-BKK (?). Nåväl, när jag förklarat för sjätte gången att det är IST han ska söka till och inte BKK hittar han platserna. Ber honom nu söka IST-ADD, han hittar platserna och frågar om ADD är destinationen. Nej säger jag, destinationen är HKG, och ber honom söka sista benet ADD-HKG. Han hittar inget där. Efter problemet i början ställer jag kontrollfrågan mellan vilka flygplatser han söker och får svaret ARN-HKG. Nej säger jag, du måste söka ben för ben som vi gjort hela samtalet och nu söka ADD-HKG. Då kan han tydligen inte göra det utan kan endast boka resor som kommer fram om man söker avreseort-slutdestination. Lägger fem minuter till för att förklara precis hur han ska göra och att alla bonusresor jag någonsin bokat över telefon har behövt sökas ben för ben vilket aldrig varit något problem. "Nej det är inte alls möjligt, då ber jag om ursäkt för att mina tidigare kollegor gjort fel".
Suckar, tackar för att jag slösat 20 min av mitt liv, lägger på och ringer in igen till en mycket trevlig kille som ger toppenservice och löser hela bokningen på några minuter.