Skulle vilja ha en kombo-tråd där det börjar tokigt men slutar bra.
Ber om ursäkt för långt inlägg.
Det hela börjar med att jag ska flyga ner till Split med mina barnbarn. Av olika anledningar så vart det två bokningar av detta.
I går skulle jag checka in oss alla, tog kidsen först och seatade dom på rad 5 A,B. När jag skulle välja 5 C, så gick inte det alls. Men den var ju ledig? Hmm, ringer och frågar dottern om kidsen har plus biljetter, nähä det hade dom inte.
Ringer nu till SAS och undrar varför...
Han knappar febrilt på sin dator och hmm, hmm, ber mig vänta medans han ska prata med en kollega. Återkommer med beskedet att eftersom pojkarna har en separat bokning så blir platsen bredvid dom autoblockerad, för att ingen främling ska kunna ta den platsen. Jag är seatad på rad 21. Anyway, det finns en anteckning om att jag ska flyga med dom och att detta styrs upp i incheckningen på Arn.
På plats i business incheckningen. Där redogör jag för gårdagens samtal och får ett trött svar, - Nej den platsen är upptagen och det finns inga platser där ni 3 kan sitta ihop.
Varpå jag tröttsamt ber henne att bara checka in väskorna så jag kan gå till servicedisken efteråt och styra upp detta.
-Det är ingen idé säger hon, dom kan inget göra och har säkerligen lång kö.
You don’t know me, tänker jag.
Framme vid s-disken (ingen kö) så berättar jag åter allt för en jätte trevlig kvinna. Det första hon säger till mig.
-Lita Aldrig på vad kundtjänst säger och lovar dig, dom är inte verklighetsförankrande. *häpp*
Men så här kan vi inte ha det tycker hon och flyttar runt lite på folket inne på flyget.
Underbara kvinna.
Endast (?!) 50 minuter försenade så är vi uppe i luften med fungerande wi-fi. Alltid något.![]()
Varför behövde hon ”flytta runt lite på folket” om platsen var ledig?
Och hur fick kidsen platser utan att gå genom ensamresande barn-proceduren?