Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Ja, det går utför. Min egen erfarenhet från SAS igår är att de vidhöll att mitt plan från Zürich skulle gå in tid fastän det var i höjd med Kalmar vid boardingen. Ingen info, tider som flyttades fram och tillbaka.

När vi väl - nästan två timmar sena - bordade så stressade de oss som fan och sa att om ni inte är ombord om tre minuter missar vi slotten och får vänta en timme. Alla satt ner, vi får höra ”arm Doors” och sen sitter vi där. I en halvtimme. Med stängda dörrar i ett plan som bara blir varmare och ingen anställd säger någonting. Till slut så säger kaptenen att ”nu har vi lastat klart”. Så åker vi direkt.

Servicen uppe i luften lämnade också en del att önska. Mat hade de ju väldigt lite av det som annonserades i menyn (har de någonsin alla grejerna där?), så de började kränga Plus-måltiderna till oss i Go. Ingen koll på innehållet i maten heller (så att vi kunde få veta gluteninnehåll) eller någon vilja att ta reda på det. Vi beställde en del dryck och eftersom flygvärdinnan tittade noga på mitt stolsnummer så utgick jag ifrån att hon visste jag var Diamond, men när kvittot kommer så visar det sig att det visste hon inte alls. Hennes ursäkt var ”ja, men du betalde ju med ett kreditkort som inte hade Diamond på sig, så så utgick jag från att det var fel på listan”. Så hon visste det skulle sitta en Diamond där, någon beställer mycket och sen dubbelkollar hon inte. Sen skulle vi få kaffe med (de satte tomma muggar) men det såg vi aldrig röken av.

Flygningen avslutades iaf som vanligt med bagagestrul på Arlanda där lastarna som vanligt gör sitt yttersta för att då priobagage sist på bandet.
Låter som en typisk guldbiljettflight!

Låter som en typisk guldbiljettflight!

Jajamen! Den var fantastisk!

Och sen glömde jag nämna sällskapet med 12(!!!) kolli handbagage de fick ta ombord. De var tre personer (varav ett barn på
Kanske 5 år) som reste och hade en flygplatspersonal som hjälpte dem bära. De tog upp tre skåp enbart för dem. Gissa ifall de tvingades checka in...

Prioboarding var också vilda västern.

Alla satt ner, vi får höra ”arm Doors” och sen sitter vi där. I en halvtimme. Med stängda dörrar i ett plan som bara blir varmare och ingen anställd säger någonting. Till slut så säger kaptenen att ”nu har vi lastat klart”. Så åker vi direkt.
Det där är ett sattyg som jag undrar om de inte tagit efter United. Passagerarna är bara kollin och handskas därefter.
- Passagerarna sitter i sina stolar checkat på listan, ungefär.

1. Man fyller i feedback-formuläret på SAS hemsida.
2. Man får vad som känns som ett autogenererat svar.
3. Man skriver ett längre svar där man dels förklarar att deras förslag till kompensation känns som ett skämt, man ställer några relevanta frågor och slutligen kommer med tips kring ett annat problem med aktuell flygning.
4. SAS struntar fullständigt i att svara!!

Så fruktansvärt nonchalant!!

Ok, jag hade kanske inte uppskattat ett svar där det står "Vi står fast vid vår bedömning att..."
Men att bara låta bli att svara är ÄNNU värre.

FA31F006-9AB6-4E14-B210-3F8C0E25CD7D.jpeg Ännu en gång tydlig förmån... De har iaf en särskild check-in disk enligt tavlan. Men endast en fålla. Man måste alltså tränga sig igenom hela kön för att få ta del av sin status?

Vart i världen är detta?

Sardinien (OLB). Desto bättre upplevelse när vi väl kom på planet. Fungerande Wi-fi och trevlig crew. Var tvungen att visa Diamondkortet vid beställning, men de berättade att det berodde på att de inte får några passagerarlistor här då det inte finns stöd för deras IT-system på flygplatsen (är tydligen likandant på ytterligare ett fåtal destinationer). Det var också förklaringen till varför det inte gick att checka in via appen eller online samt att nästan alla platser på planet såg lediga ut, så det var något oväntat inte SK IT som låg bakom det (denna gång)...

;)Skulle vilja ha en kombo-tråd där det börjar tokigt men slutar bra.
Ber om ursäkt för långt inlägg.

Det hela börjar med att jag ska flyga ner till Split med mina barnbarn. Av olika anledningar så vart det två bokningar av detta.

I går skulle jag checka in oss alla, tog kidsen först och seatade dom på rad 5 A,B. När jag skulle välja 5 C, så gick inte det alls. Men den var ju ledig? Hmm, ringer och frågar dottern om kidsen har plus biljetter, nähä det hade dom inte.

Ringer nu till SAS och undrar varför...
Han knappar febrilt på sin dator och hmm, hmm, ber mig vänta medans han ska prata med en kollega. Återkommer med beskedet att eftersom pojkarna har en separat bokning så blir platsen bredvid dom autoblockerad, för att ingen främling ska kunna ta den platsen. Jag är seatad på rad 21. Anyway, det finns en anteckning om att jag ska flyga med dom och att detta styrs upp i incheckningen på Arn.

På plats i business incheckningen. Där redogör jag för gårdagens samtal och får ett trött svar, - Nej den platsen är upptagen och det finns inga platser där ni 3 kan sitta ihop.
Varpå jag tröttsamt ber henne att bara checka in väskorna så jag kan gå till servicedisken efteråt och styra upp detta.

-Det är ingen idé säger hon, dom kan inget göra och har säkerligen lång kö.
You don’t know me, tänker jag.

Framme vid s-disken (ingen kö) så berättar jag åter allt för en jätte trevlig kvinna. Det första hon säger till mig.
-Lita Aldrig på vad kundtjänst säger och lovar dig, dom är inte verklighetsförankrande. *häpp*
Men så här kan vi inte ha det tycker hon och flyttar runt lite på folket inne på flyget. ;)

Underbara kvinna. :)

Endast (?!) 50 minuter försenade så är vi uppe i luften med fungerande wi-fi. Alltid något. :rolleyes:

Toppen