Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Undrar vilken biljettklass du har haft i det här fall... Det där motsvarar en biljettklass som endast ger 25% poäng.

Men hur som helst så har just Brussels Airlines även business biljettklasser som inte ger poäng alls.

Något har gått fel för det här var en C biljett.
 
Sitter i Malaga och väntar på en försenad flight till Skellefteå. Doch hävdar SAS hemsida att flighten (så här 15 minuter efter avgångstid) är i tid... Samma info finns på Malagas flygplats' hemsida men stämmer således inte med monitorerna på flygplatsen...
 
Vad 17 händer med SAS kundtjänst/bokningskontor?

Jag har behövt boka om flera resor (en poängresa och resten vanliga) via SAS kundtjänst de senaste veckorna och det är helt hopplöst. Kommer fram till kundtjänsten som alltid på 1 sekund men får infon att de inte längre själva kan boka om utan att det läggs i kö till olika biljettkontor som ska ställa ut nya biljetter. Får dock inga nya biljetter så tvingas ringa upp gång på gång och får då infon att jag ska återkomma igen om jag fortfarande inte fått nya biljetter X dagar senare?

Vet att det ska vara max 2v väntetid på utställande av nya biljetter men så här länge har jag aldrig behövt vänta förut. En av biljetterna hade legat så länge i kö att den "försvunnit" och fick börjas om? Ställde lite frågor nu sist och fick svaret att det var någon sorts omorganisation? Kan det stämma eller är det bara sommarjobbare?

Förut har jag alltid bara kunnat ringa en gång och allt har löst sig, nu måste jag vänta flera veckor och ligga på som en igel...
 
Förut har jag alltid bara kunnat ringa en gång och allt har löst sig, nu måste jag vänta flera veckor och ligga på som en igel...

Jag kan säga att jag vid flera tillfällen har varit tvungen att kontakta kundtjänst flera gånger i samma ärende gällande återbetalning av biljetter.

Det verkar som att SAS har en riktig dålig proces för den typ ärenden (eller kanske ingen proces alls...)
 
Jag kan säga att jag vid flera tillfällen har varit tvungen att kontakta kundtjänst flera gånger i samma ärende gällande återbetalning av biljetter.

Det verkar som att SAS har en riktig dålig proces för den typ ärenden (eller kanske ingen proces alls...)
Återbetalning efter 24-timmars fönstret eller skatter och avgifter för en bonusresa har alltid varit ett mörker.
Helt manuell rutin ala Sovjet verkar det som. Nu verkar det som att man har sneglat på turken när det gäller biljettering.
 
Föräldrar fick flyget från Malaga till CPH idag inställt vilket meddelades under gårdagskvällen. Fortfarande 16 timmar senare så har inte SAS lyckats boka om dem med hänvisning till ”bokningssystemet”. Rådet är nu att de ska åka ut till flygplatsen för att invänta mer info.
 
Föräldrar fick flyget från Malaga till CPH idag inställt vilket meddelades under gårdagskvällen. Fortfarande 16 timmar senare så har inte SAS lyckats boka om dem med hänvisning till ”bokningssystemet”. Rådet är nu att de ska åka ut till flygplatsen för att invänta mer info.

Tragiskt.
Mina reflektioner över SAS det senaste halvåret är att dom verkar ha studerat Ryan Air väldigt noga och kopierar hela systemet rakt av.

Har SAS något flyg som landat i tid under 2018?
Har SAS gjort något med re-routing utan att man själv måste engagera sig utav bara fan?
Ah, jag fick ju faktiskt en re-routing i år då SAS inte kände för att flyga CDG-ARN och valde att skicka mig och familjen via CPH.
Totalförseningen blev dock över 5t till UME då dom inte lyckades på någon av sina sträckor lik förbannat.
 
Tragiskt.
Mina reflektioner över SAS det senaste halvåret är att dom verkar ha studerat Ryan Air väldigt noga och kopierar hela systemet rakt av.

Har SAS något flyg som landat i tid under 2018?
Har SAS gjort något med re-routing utan att man själv måste engagera sig utav bara fan?
Ah, jag fick ju faktiskt en re-routing i år då SAS inte kände för att flyga CDG-ARN och valde att skicka mig och familjen via CPH.
Totalförseningen blev dock över 5t till UME då dom inte lyckades på någon av sina sträckor lik förbannat.

Ja, det går utför. Min egen erfarenhet från SAS igår är att de vidhöll att mitt plan från Zürich skulle gå in tid fastän det var i höjd med Kalmar vid boardingen. Ingen info, tider som flyttades fram och tillbaka.

När vi väl - nästan två timmar sena - bordade så stressade de oss som fan och sa att om ni inte är ombord om tre minuter missar vi slotten och får vänta en timme. Alla satt ner, vi får höra ”arm Doors” och sen sitter vi där. I en halvtimme. Med stängda dörrar i ett plan som bara blir varmare och ingen anställd säger någonting. Till slut så säger kaptenen att ”nu har vi lastat klart”. Så åker vi direkt.

Servicen uppe i luften lämnade också en del att önska. Mat hade de ju väldigt lite av det som annonserades i menyn (har de någonsin alla grejerna där?), så de började kränga Plus-måltiderna till oss i Go. Ingen koll på innehållet i maten heller (så att vi kunde få veta gluteninnehåll) eller någon vilja att ta reda på det. Vi beställde en del dryck och eftersom flygvärdinnan tittade noga på mitt stolsnummer så utgick jag ifrån att hon visste jag var Diamond, men när kvittot kommer så visar det sig att det visste hon inte alls. Hennes ursäkt var ”ja, men du betalde ju med ett kreditkort som inte hade Diamond på sig, så så utgick jag från att det var fel på listan”. Så hon visste det skulle sitta en Diamond där, någon beställer mycket och sen dubbelkollar hon inte. Sen skulle vi få kaffe med (de satte tomma muggar) men det såg vi aldrig röken av.

Flygningen avslutades iaf som vanligt med bagagestrul på Arlanda där lastarna som vanligt gör sitt yttersta för att då priobagage sist på bandet.
 
Toppen