Meazza
Medlem
Försökte idag att boka Arlanda-Malmö samt Köpenhamn-Arlanda som bonusresa på sas.se. Fick det inte att funka, vilket jag trodde berodde på hemsidan: SAS nya hemsida | Sida 84 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Uppdatering:
Ringde in igen till kundtjänst och fick då veta att anledningen till felet var att hemsidan räknar ut skatterna fel (!). Och då går inte köpet igenom. Fick därför boka via telefon men då hade skatterna rusat iväg till mastiga 617 kronor, vilket skulle bero på avgiften på Kastrup.
Nåväl, jag accepterade detta över telefon tills vidare och bad om ett kvitto. På detta kunde jag sen se att momsen var specad till 217 kronor! Då detta lät väldigt märkligt så ringde jag in igen och undrade kring detta. Efter en ganska lång väntan i telefon fick jag sen besked om att det var helt fel och att jag skulle få drygt 200 kronor tillbaka.
För att summera dagens kontakter med SAS:
* Hittar biljetter på sas.se men kan inte boka dem.
* Chattar med SAS, som ber mig att rensa cachen i Chrome. Då detta inte fungerar har de inga fler idéer och säger åt mig att ringa in.
* Ringer in (#1) och får besked att jag ska prova fler webbläsare och/eller classic.sas.se.
* Provar ytterligare två webbläsare - med samma resultat.
* Provar classic.sas.se men kan inte boka då siten inte kan prissätta biljetterna.
* Ringer in (#2) och får boka över telefon. Får ett annat, högre pris på skatterna.
* Priset visar sig vara felaktigt.
* Ringer in (#3) och får ihärda för att de ska kontrollera priset. Får till sist besked om återbetalning (men har ej sett kvitto eller annat underlag för detta).
Slutet gott men med en total tidsåtgång på över 1 timme (trots ingen kö alls i telefon!). Känns inte jättesmidigt.
Uppdatering:
Ringde in igen till kundtjänst och fick då veta att anledningen till felet var att hemsidan räknar ut skatterna fel (!). Och då går inte köpet igenom. Fick därför boka via telefon men då hade skatterna rusat iväg till mastiga 617 kronor, vilket skulle bero på avgiften på Kastrup.
Nåväl, jag accepterade detta över telefon tills vidare och bad om ett kvitto. På detta kunde jag sen se att momsen var specad till 217 kronor! Då detta lät väldigt märkligt så ringde jag in igen och undrade kring detta. Efter en ganska lång väntan i telefon fick jag sen besked om att det var helt fel och att jag skulle få drygt 200 kronor tillbaka.
För att summera dagens kontakter med SAS:
* Hittar biljetter på sas.se men kan inte boka dem.
* Chattar med SAS, som ber mig att rensa cachen i Chrome. Då detta inte fungerar har de inga fler idéer och säger åt mig att ringa in.
* Ringer in (#1) och får besked att jag ska prova fler webbläsare och/eller classic.sas.se.
* Provar ytterligare två webbläsare - med samma resultat.
* Provar classic.sas.se men kan inte boka då siten inte kan prissätta biljetterna.
* Ringer in (#2) och får boka över telefon. Får ett annat, högre pris på skatterna.
* Priset visar sig vara felaktigt.
* Ringer in (#3) och får ihärda för att de ska kontrollera priset. Får till sist besked om återbetalning (men har ej sett kvitto eller annat underlag för detta).
Slutet gott men med en total tidsåtgång på över 1 timme (trots ingen kö alls i telefon!). Känns inte jättesmidigt.