Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Meazza

Medlem
Försökte idag att boka Arlanda-Malmö samt Köpenhamn-Arlanda som bonusresa på sas.se. Fick det inte att funka, vilket jag trodde berodde på hemsidan: SAS nya hemsida | Sida 84 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Uppdatering:

Ringde in igen till kundtjänst och fick då veta att anledningen till felet var att hemsidan räknar ut skatterna fel (!). Och då går inte köpet igenom. Fick därför boka via telefon men då hade skatterna rusat iväg till mastiga 617 kronor, vilket skulle bero på avgiften på Kastrup.

Nåväl, jag accepterade detta över telefon tills vidare och bad om ett kvitto. På detta kunde jag sen se att momsen var specad till 217 kronor! Då detta lät väldigt märkligt så ringde jag in igen och undrade kring detta. Efter en ganska lång väntan i telefon fick jag sen besked om att det var helt fel och att jag skulle få drygt 200 kronor tillbaka.

För att summera dagens kontakter med SAS:

* Hittar biljetter på sas.se men kan inte boka dem.
* Chattar med SAS, som ber mig att rensa cachen i Chrome. Då detta inte fungerar har de inga fler idéer och säger åt mig att ringa in.
* Ringer in (#1) och får besked att jag ska prova fler webbläsare och/eller classic.sas.se.
* Provar ytterligare två webbläsare - med samma resultat.
* Provar classic.sas.se men kan inte boka då siten inte kan prissätta biljetterna.
* Ringer in (#2) och får boka över telefon. Får ett annat, högre pris på skatterna.
* Priset visar sig vara felaktigt.
* Ringer in (#3) och får ihärda för att de ska kontrollera priset. Får till sist besked om återbetalning (men har ej sett kvitto eller annat underlag för detta).

Slutet gott men med en total tidsåtgång på över 1 timme (trots ingen kö alls i telefon!). Känns inte jättesmidigt.
 

pswe

Medlem
Försökte idag att boka Arlanda-Malmö samt Köpenhamn-Arlanda som bonusresa på sas.se. Fick det inte att funka, vilket jag trodde berodde på hemsidan: SAS nya hemsida | Sida 84 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Uppdatering:

Ringde in igen till kundtjänst och fick då veta att anledningen till felet var att hemsidan räknar ut skatterna fel (!). Och då går inte köpet igenom. Fick därför boka via telefon men då hade skatterna rusat iväg till mastiga 617 kronor, vilket skulle bero på avgiften på Kastrup.

Nåväl, jag accepterade detta över telefon tills vidare och bad om ett kvitto. På detta kunde jag sen se att momsen var specad till 217 kronor! Då detta lät väldigt märkligt så ringde jag in igen och undrade kring detta. Efter en ganska lång väntan i telefon fick jag sen besked om att det var helt fel och att jag skulle få drygt 200 kronor tillbaka.

För att summera dagens kontakter med SAS:

* Hittar biljetter på sas.se men kan inte boka dem.
* Chattar med SAS, som ber mig att rensa cachen i Chrome. Då detta inte fungerar har de inga fler idéer och säger åt mig att ringa in.
* Ringer in (#1) och får besked att jag ska prova fler webbläsare och/eller classic.sas.se.
* Provar ytterligare två webbläsare - med samma resultat.
* Provar classic.sas.se men kan inte boka då siten inte kan prissätta biljetterna.
* Ringer in (#2) och får boka över telefon. Får ett annat, högre pris på skatterna.
* Priset visar sig vara felaktigt.
* Ringer in (#3) och får ihärda för att de ska kontrollera priset. Får till sist besked om återbetalning (men har ej sett kvitto eller annat underlag för detta).

Slutet gott men med en total tidsåtgång på över 1 timme (trots ingen kö alls i telefon!). Känns inte jättesmidigt.

Jag hade ett försök på samma bokning för cirka en månad sedan. Funkade inte på nätet och ringde in. Agenten bokade och bekräftade att allt var grönt, det funkade inte på nätet pga att skatteberäkningen inte blir rätt över landgränsen.
Drygt ett dygn senare ringer SAS och ber om ursäkt, det går inte att biljettera på det här sättet som en ToR, mina poäng kommer tillbaka och jag bokade två enkelbiljetter istället.
Så kolla noga att det ställs ut en biljett, jag hade tom bokningen synlig i appen, men dock med infon när jag klickade in på den att biljetten ej var utställd.
 

SK989

Medlem
Jag har bokat ARN-CPH//MMX-ARN ganska många gånger, men via jobbets resebyrås bokningssystem och det har aldrig varit något konstigt. Däremot har det ALDRIG gått att checka in MMX-ARN via appen, internet eller automat med en sån biljett utan det har jag fått göra manuellt på Sturup.
 

agehall

Medlem
Jag har bokat ARN-CPH//MMX-ARN ganska många gånger, men via jobbets resebyrås bokningssystem och det har aldrig varit något konstigt. Däremot har det ALDRIG gått att checka in MMX-ARN via appen, internet eller automat med en sån biljett utan det har jag fått göra manuellt på Sturup.
Är rätt säker på att det är awards vi pratar om nu och dessa kan du inte boka via ditt jobbs resebyrå om du inte jobbar på SAS då.
 

Meazza

Medlem
Jag hade ett försök på samma bokning för cirka en månad sedan. Funkade inte på nätet och ringde in. Agenten bokade och bekräftade att allt var grönt, det funkade inte på nätet pga att skatteberäkningen inte blir rätt över landgränsen.
Drygt ett dygn senare ringer SAS och ber om ursäkt, det går inte att biljettera på det här sättet som en ToR, mina poäng kommer tillbaka och jag bokade två enkelbiljetter istället.
Så kolla noga att det ställs ut en biljett, jag hade tom bokningen synlig i appen, men dock med infon när jag klickade in på den att biljetten ej var utställd.
Haha! Så slutet kanske inte är gott trots allt...

Skulle ju i och för sig inte förvåna om det blir ytterligare turer av detta. Men just nu ser det bra ut i alla fall.
 

Canadien

Medlem
Tycker SAS gjort bort sig total med baspoängintjäningen nuförtiden. 12 dagar in på min EB-period var guldet avklarat m h a en t or i Plus från ARN till LAX (15k poäng) som kostade 5.600 på Friends&Family. Visst kostar Amex Elite och MC Premium ett par tusen ovanpå detta men det är ju helt klart att det inte är frequent fliers som SAS vänder sig till med sitt bonusprogram.
 

Hachans

Medlem
Tycker SAS gjort bort sig total med baspoängintjäningen nuförtiden. 12 dagar in på min EB-period var guldet avklarat m h a en t or i Plus från ARN till LAX (15k poäng) som kostade 5.600 på Friends&Family. Visst kostar Amex Elite och MC Premium ett par tusen ovanpå detta men det är ju helt klart att det inte är frequent fliers som SAS vänder sig till med sitt bonusprogram.

Du glömmer att vi som är här inte på något sätt representerar genomsnittsresenären. Det är långt ifrån alla som jagar bonus som vi gör här. Jag menar titta i Avistråden, vem skulle ens få för sig att boka hyrbilar man inte behöver bara för att få poäng?
 

trekker

Medlem
Tycker SAS gjort bort sig total med baspoängintjäningen nuförtiden. 12 dagar in på min EB-period var guldet avklarat m h a en t or i Plus från ARN till LAX (15k poäng) som kostade 5.600 på Friends&Family. Visst kostar Amex Elite och MC Premium ett par tusen ovanpå detta men det är ju helt klart att det inte är frequent fliers som SAS vänder sig till med sitt bonusprogram.
Ni som bor i Sverige har det alldeles för bra, som utlandsboende får man ju slita som ett djur för att få ett simpelt EBG - för att inte tala om EBD! :)
 

agehall

Medlem
Tycker SAS gjort bort sig total med baspoängintjäningen nuförtiden. 12 dagar in på min EB-period var guldet avklarat m h a en t or i Plus från ARN till LAX (15k poäng) som kostade 5.600 på Friends&Family. Visst kostar Amex Elite och MC Premium ett par tusen ovanpå detta men det är ju helt klart att det inte är frequent fliers som SAS vänder sig till med sitt bonusprogram.
Det har jag sagt i flera år nu...
 
Toppen