Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Meazza

Medlem
Jag har flugit 6 legs med SAS de senaste 2 veckorna, inrikes samt via Köpenhamn. Samtliga avgångar har varit försenade ca 30–60 minuter.

Visserligen inga jätteförseningar men ändå störande. Är det höstrusket eller vad?
 

AndersSt

Medlem
SK1465 från OSL-CPH 19/10.
Boarding försenad med 45min pga tekniska problem, APU gick inte att starta vid föregående flygning.
När vi väl kom ombord strejkade brandlarmet, bl a en sensor i lastutrymmet. Efter 2 omstarter a 20min vardera togs beslut om att lasta av samtliga väskor. Pga brandlarmsproblemet stängdes alla toaletter under hela flygningen och ingen varm dryck kunde serveras. När vi 20 minuter efter beräknad ankomsttid fortfarande stod på OSL gick jag bak till galley och bad om något att dricka. Blev då först nekad, efter upprepad fråga fick jag till slut lite vatten, serverat med en suck...
Ankomst till CPH ca 2h försenad.

Ingen behaglig resa direkt, blev efter klagomål kompenserad med 10k EB poäng.
 

dino_81

Medlem
Morgonens pulshöjande upplevelse i incheckningen på Arlanda T5.

Sex-sju resenärer i incheckningen för Plus/Business/Gold. Går olidligt långsamt och jag sneglar på både self check in och den opersonliga bag drop.

Mot bättre vetande (flickvän) går vi till automaterna och checkar in. Denna maskin visar sig sakna papper för boarding card och bagageremsor. Sneglar på kön för prioriterad incheckning och den rör sig inte. Har dessutom fyllts på.

Provar nästa maskin. Nu går det att skriva ut boarding card men inga remsor. Rådfrågar personal som hänvisar till check in support. Ger mig inte, provar med personalens hjälp en tredje maskin och SAS-representanten provar då att checka in ytterligare en väska. Inga remsor och nu totalt tre incheckade väskor. Alltså en för mycket. Hänvisar till disk 71 och att det bara tar ”en minut, max”.

Fem minuter senare, tack gode Gud för att det är höstlov, vinkas vi fram till aktuell disk. En trevlig man som har sådan där gullig finsk brytning kliar sig i huvudet och undrar var vår tredje väska är...?

Efter en del knappande på datorn får han tillslut ut remsorna och väskorna försvunnet iväg på bandet.

Sensmoralen: Lämna inte den kö du först står i.
 

Vax

Medlem
Dagens SAS bestraffning LN-RKP, I väntan på boarding cph-bos men med ny sittplats vet man vilket plan man har fått. Går det att anmäla sas för falsk marknadsföring?

Vad trist det är att man innan man gått ombord vet vad som väntas.
 

Jonas C

Medlem
Dagens SAS bestraffning LN-RKP, I väntan på boarding cph-bos men med ny sittplats vet man vilket plan man har fått. Går det att anmäla sas för falsk marknadsföring?
Det fanns väl en klausul där SAS inte kunde garantera den nya kabinen på alla flygningar, men det kanske bara gällde när övriga flottan renoverades.
 
  • Gilla
Reactions: Vax
SK527 ARN-LHR fredag 10/11 15:20
Bording försenat pga sent ankommande flyg. Tjejen bakom disken ropar ut "Då var städningen klar och ni är välkomna att borda". När jag frågar om de inte har prioritetsbordning för plus och guld får jag till svar "att det är så många så det kan jag inte hålla reda på". Sen släpper de på alla med alldeles för mycket handbagage så de tvingas till slut skicka ned väskor till bagageutrymmet.Vilket resulterar i en 40 minuter försening. Vad är det för krav på folk som jobbar i gaten egentligen?
 

gjohansson

Medlem
SK527 ARN-LHR fredag 10/11 15:20
Bording försenat pga sent ankommande flyg. Tjejen bakom disken ropar ut "Då var städningen klar och ni är välkomna att borda". När jag frågar om de inte har prioritetsbordning för plus och guld får jag till svar "att det är så många så det kan jag inte hålla reda på". Sen släpper de på alla med alldeles för mycket handbagage så de tvingas till slut skicka ned väskor till bagageutrymmet.Vilket resulterar i en 40 minuter försening. Vad är det för krav på folk som jobbar i gaten egentligen?
Var med på samma plan. Kände mig ganska nöjd med att checkat in bagage för en gångs skull :)
 
Toppen