Tack för tipset.Det allra bästa är att dessa tillfällen oftast också renderar i en rejäl kompensation pengar/poäng när avsaknad av special meal i premiumkabin anmäls.
Du kan bara beställa bland de ordinarie specialkosten som finns, d.v.s. gluten, laktos etc. Nötter eller svampallergi t.ex. går ej att anmäla.Fy vad tråkigt
Någon som har koll på möjligheterna att anmäla allergi och vilka eventuella risker det innebär? (Har för mig att det kan bli problem vid ombokning?)
Håller med dig fullständigt! Oerhört märkligt att man serverar rätter med nötter i så ofta idag och då det endast är jordnötter som de ej använder sig av så är det rätt kört får oss övriga nötallergiker (även om nu jordnötter egentligen är en baljväxt). Var flera år sedan när de hade en förrätt har jag för mig med valnötter och kundsupporten tyckte att jag skulle ta med mig egen mat med betald biljett i Business.Som nötallergiker tycker jag att det är tråkigt att dom använder en så vanlig allergen som hasselnötter i det enda alternativet för pre-landing sandwich.
Förbättring med ett alternativ till såklart särskilt för de som är nötallergiker.Som rapporterat av andra så är det numera två val av smörrebröd ut från CPH:
Visa bifogad bild 146125