Senaste nytt

SAS Business long distance ny meny från 1 sept 2023

Hachans

Medlem
Mmm! Välfärdskyckling!

Antingen skriver man ”higher welfare chicken” eller något helt annat. Men man skriver inte welfare chicken.

Jag vet att det ligger i SAS vision om helt obegripliga menyer och få mat att låta fancy men finns det verkligen ingen copy på kontoret?
 

srg

Medlem
Från gårdagens SK919 Kastrup-JFK
Rådjuret till förrätt och osten var riktigt bra, resten var inget att skriva hem om.
20230903_210042.jpg
20230903_213058.jpg
20230903_212411.jpg
20230903_212425.jpg
20230903_212444.jpg
20230903_212508.jpg
20230903_212530.jpg
 

Attachments

  • 20230903_212444.jpg
    20230903_212444.jpg
    67,3 KB · Visningar: 143

eriper04

Medlem
Ska flyga med SAS A350 för första gången om någon vecka i C. Någon som vet om drinken som serverades i ett unikt A350 glas vid lansering fortsatt serveras eller den kanske inte överlevde pandemin?
 

Fredah

Medlem
Det allra bästa är att dessa tillfällen oftast också renderar i en rejäl kompensation pengar/poäng när avsaknad av special meal i premiumkabin anmäls.
Tack för tipset.

Vad behöver man göra för att lyckas få kompensation i de fallet special meal saknas?
Och vad pratar vi för nivå på kompensation? Skicka gärna PM om du inte vill dela öppet vad du har fått.

När jag åkte business hem från USA med familjen förra året saknades kids meal (även om det inte är samma sak) och jag mailade guldsupporten, fick ett tack för min feedback.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maja

Medlem
Fy vad tråkigt
Någon som har koll på möjligheterna att anmäla allergi och vilka eventuella risker det innebär? (Har för mig att det kan bli problem vid ombokning?)
Du kan bara beställa bland de ordinarie specialkosten som finns, d.v.s. gluten, laktos etc. Nötter eller svampallergi t.ex. går ej att anmäla.
Som nötallergiker tycker jag att det är tråkigt att dom använder en så vanlig allergen som hasselnötter i det enda alternativet för pre-landing sandwich.
Håller med dig fullständigt! Oerhört märkligt att man serverar rätter med nötter i så ofta idag och då det endast är jordnötter som de ej använder sig av så är det rätt kört får oss övriga nötallergiker (även om nu jordnötter egentligen är en baljväxt). Var flera år sedan när de hade en förrätt har jag för mig med valnötter och kundsupporten tyckte att jag skulle ta med mig egen mat med betald biljett i Business.

Har lärt mig den hårda vägen och försöker se till att äta mig mätt innan jag kliver på planet när man är allergisk mot fisk, skaldjur, paprika och valnötter så blir det lite körigt ibland. Kan meddela att många flygbolag har förvånansvärt många rätter med dessa ingredienser i eller ospecificierade tree nuts som valnötter hör till.
 
Toppen