Senaste nytt

SAS Business long distance ny meny från 1 sept 2023

Fredah

Medlem
Som rapporterat av andra så är det numera två val av smörrebröd ut från CPH:
Visa bifogad bild 146125

Så här ser alternativen ut PVG-CPH
Visa bifogad bild 146126
Idag på sk909 CPH-EWR är det tillbaka till ett alternativ
IMG_3229.jpeg
 

FF#1

Medlem
Är det samma meny på "småkärrorna"?
Ska flyga Airbus 321 på långresa i morgon... blir premiär, kul att testa.
 
Någon som har relativt färsk koll på vad som erbjuds som mat för ”barn” om man flyger C sk903 Arn-ewr?
Mailade Diamondsupporten och frågade ”vad är det som erbjuds i form av barnmat” och fick svaret : ”ni har nu fått barnmat inlagt” :D
Ringde även diamondsupporten men dom kunde absolut inte ha en aning om det, men gissade ändå fiskpinnar :)
Är en tioåring så inte självklart vad man ska välja.
 

Xpressen

Medlem
Någon som har relativt färsk koll på vad som erbjuds som mat för ”barn” om man flyger C sk903 Arn-ewr?
Mailade Diamondsupporten och frågade ”vad är det som erbjuds i form av barnmat” och fick svaret : ”ni har nu fått barnmat inlagt” :D
Ringde även diamondsupporten men dom kunde absolut inte ha en aning om det, men gissade ändå fiskpinnar :)
Är en tioåring så inte självklart vad man ska välja.
De gånger jag valt barnmat till barnen har det varit klassik barnmat. Har fått chicken nuggets, olika pastarätter osv. Brukar serveras med "barn" grönsaker som gurka o morotsstavar. Har också hänt ett par gånger att crew erbjudit barnen maten från Plus/go när barnmaten sett mindre aptitlig ut. Så min rekommendation är, beställ barnmat och finns det andra alternativ som är bättre så går det säker att lösa på plats. Beställer du inte barnmat så finns ju inte det alternativet lastat.

Nu förutsätter jag att du flyger business hur det fungerar i go/plus vet jag inte.
 

Najk

Medlem
Har ingen aning om hur det är nu men min erfarenhet är att det ska vara små barn om man ska boka barnmat typ under 7år. Annars är det bättre de får ordinarie mat och äter det de gillar. Barnmaten är inte jätterolig.
 

palmen

Moderator
Någon som har relativt färsk koll på vad som erbjuds som mat för ”barn” om man flyger C sk903 Arn-ewr?
Mailade Diamondsupporten och frågade ”vad är det som erbjuds i form av barnmat” och fick svaret : ”ni har nu fått barnmat inlagt” :D
Ringde även diamondsupporten men dom kunde absolut inte ha en aning om det, men gissade ändå fiskpinnar :)
Är en tioåring så inte självklart vad man ska välja.
Diamond supporten är för "eurobonus frågor" påstår de själva, och inte för generella frågor om SAS och dess verksamhet.
 
Diamond supporten är för "eurobonus frågor" påstår de själva, och inte för generella frågor om SAS och dess verksamhet.
Aha my bad.

Brukar man om man flyger business kunna få nåt käk typ pizza slice eller nåt om det fullständigt krisar med ”vuxenmaten?”. Verkar ju vara svårt förutse vilken meny som gäller från flyg till flyg?
 

palmen

Moderator
Aha my bad.

Brukar man om man flyger business kunna få nåt käk typ pizza slice eller nåt om det fullständigt krisar med ”vuxenmaten?”. Verkar ju vara svårt förutse vilken meny som gäller från flyg till flyg?
Mig veterligen serveras ingen pizza slize ombord på longhaul.
Det finns ju en snack bar mellan måltiderna som brukar ha kakor, frukt, godis och typ polarrulle så något går säkert få i sig. Du kommer inte svälta.
Men att man inte skulle kunna peta i sig något från 4 olika huvudrätter, 2 förrätter och typ 4 olika efterrätter ser jag som högst osannolikt. Har man sådana krav på dieten att typ inget passar gör man nog bäst i att ta med sig egen mat ombord.
 
Mig veterligen serveras ingen pizza slize ombord på longhaul.
Det finns ju en snack bar mellan måltiderna som brukar ha kakor, frukt, godis och typ polarrulle så något går säkert få i sig. Du kommer inte svälta.
Men att man inte skulle kunna peta i sig något från 4 olika huvudrätter, 2 förrätter och typ 4 olika efterrätter ser jag som högst osannolikt. Har man sådana krav på dieten att typ inget passar gör man nog bäst i att ta med sig egen mat ombord.
Tack, förstå gången i C utanför Europa så säkert onödigt orolig. Tack för hjälpen :)
 
Toppen