Senaste nytt

SAS Business long distance ny meny från 1 sept 2023

Tack, förstå gången i C utanför Europa så säkert onödigt orolig. Tack för hjälpen :)

Du behöver inte vara orolig! Vi flög CPH-JFK och åter EWR-ARN förra veckan med barn. Superfin mat ut från CPH. En riktigt matig förrätt med olika grönsaker och frukt med en riktigt god dipp som pappa fick ta.

Huvudrätten var kalvköttbullar med både potatismos och potatisklyftor (!) vilket var ganska märkligt men poppis.

Ingen särskild efterrätt men pinnglassen passade perfekt för en femåring.

Hemåt var det dock lite märkligt. Två hela kycklingfiléer (!!). En kall till förrätt med jordgubbar och frukt, och en varm till huvudrätt med potatismos av högst tveksam kvalité (vår son har aldrig ätit pulvermos och gjorde det inte nu heller). Till det serverades varma ärtor och morötter.

Hem var ingen succé men ut höll maten suverän klass. Det gällde förövrigt ”vuxenmaten” också. Riktigt trist catering från EWR tyvärr, som jag tidigare alltid haft en positiv upplevelse av.
 
Du behöver inte vara orolig! Vi flög CPH-JFK och åter EWR-ARN förra veckan med barn. Superfin mat ut från CPH. En riktigt matig förrätt med olika grönsaker och frukt med en riktigt god dipp som pappa fick ta.

Huvudrätten var kalvköttbullar med både potatismos och potatisklyftor (!) vilket var ganska märkligt men poppis.

Ingen särskild efterrätt men pinnglassen passade perfekt för en femåring.

Hemåt var det dock lite märkligt. Två hela kycklingfiléer (!!). En kall till förrätt med jordgubbar och frukt, och en varm till huvudrätt med potatismos av högst tveksam kvalité (vår son har aldrig ätit pulvermos och gjorde det inte nu heller). Till det serverades varma ärtor och morötter.

Hem var ingen succé men ut höll maten suverän klass. Det gällde förövrigt ”vuxenmaten” också. Riktigt trist catering från EWR tyvärr, som jag tidigare alltid haft en positiv upplevelse av.
Tack för bra input. Gamblar och kör vuxen på allt. Hon får äta från snacksbaren annars :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Du behöver inte vara orolig! Vi flög CPH-JFK och åter EWR-ARN förra veckan med barn. Superfin mat ut från CPH. En riktigt matig förrätt med olika grönsaker och frukt med en riktigt god dipp som pappa fick ta.

Huvudrätten var kalvköttbullar med både potatismos och potatisklyftor (!) vilket var ganska märkligt men poppis.

Ingen särskild efterrätt men pinnglassen passade perfekt för en femåring.

Hemåt var det dock lite märkligt. Två hela kycklingfiléer (!!). En kall till förrätt med jordgubbar och frukt, och en varm till huvudrätt med potatismos av högst tveksam kvalité (vår son har aldrig ätit pulvermos och gjorde det inte nu heller). Till det serverades varma ärtor och morötter.

Hem var ingen succé men ut höll maten suverän klass. Det gällde förövrigt ”vuxenmaten” också. Riktigt trist catering från EWR tyvärr, som jag tidigare alltid haft en positiv upplevelse av.
Ungefär samma upplevelse här, men dottern väldigt glad över kycklingen när vi körde barnmat på vägen hem ist för vuxen som på vägen ut.
Håller med om trist meny samt rätt trött servering också (från ewr).Då jag hade missat läsa på just den menyn innan och jag hade ett par frågor hade den som serverade noll koll då han inte hunnit kolla vad som serverades idag….
 

LPC123

Medlem
Detta serverades inatt på EWR - CPH
Dryck var samma som utresan till IAD förra veckan
IMG_8539.jpeg

IMG_8189.jpeg

IMG_8188.jpeg

IMG_8186.jpeg

IMG_8185.jpeg

IMG_8184.jpeg
 
Toppen