Senaste nytt

SAS Business long distance ny meny från 1 sept 2023

Vad tycker ni andra om denna? Har själv testat den 2 ggr nu och det är bara frukten jag tycker är okej resten tycker jag faktiskt är riktigt riktigt kass. Flög economy hem med Lufthansa och den maten var överlägsen. Är det bara jag som har taskiga preferenser eller vad tycker ni andra om sas mat på longhaul?
Jag har aldrig haft problem med huvudmåltiden, men att pre-landing har blivit bara smörgåsar är helt klart en nedgradering...

Last edited:
Hej. Någon som har vet hur menyn ser ut just nu för CPH-EWR?
De bytte meny 1 juni och är mer eller mindre samma på alla destinationer.
20240617_125105.jpg
20240617_125116.jpg
20240617_125127.jpg
20240617_125135.jpg
20240617_125152.jpg
20240617_125159.jpg

Tack! Lite kluven på detta med att förbeställa, hur är era erfarenheter med att maten "tar slut"? Dvs att ju längre bak man sitter desto färre blir alternativen... Jag är egentligen inte så kräsen men tar gärna emot tips och tankar :) Var några år sen jag flög bc senast pga småbarn etc så det är lite nytt för mig

Tack! Lite kluven på detta med att förbeställa, hur är era erfarenheter med att maten "tar slut"? Dvs att ju längre bak man sitter desto färre blir alternativen... Jag är egentligen inte så kräsen men tar gärna emot tips och tankar :) Var några år sen jag flög bc senast pga småbarn etc så det är lite nytt för mig
Ja det händer att 1-2 rätter kan vara slut om man sitter längst bak.

Som Palmen skriver så är det stor risk att någon/några alternativ är slut om man sitter långt bak. Tycker alltid de händer, även halvvägs ibland beroende på val som finns. Har säkert skrivits här men det jag märkte till Boston förra helgen var att det gick att förbeställa fisk men det fanns aldrig fiskalternativ att välja på flyget direkt.

Tidigare erfarenheter är ju också att menyerna är en lite olika. T.ex. hade jag förbeställt till Chicago innan sommaren men det var trevligare alternativ att välja på när man väl var på flyget. Dock (av naturliga skäl) kunde vi inte välja annat utan fick hålla oss till det förbeställda så vidare de inte var över när de gått igenom planet.

Så sammanfattningsvis, är det något som verkligen lockar av det som går att förbeställa alt. om man har preferenser som gör att man bara kan äta vissa typer av mat så hade jag förbeställt om man inte sitter längst fram. Respektive är allergisk mot baljväxter vilket de envisas med att ha i väldigt många rätter som serveras men eftersom vi suttit längst fram så har vi ofta kört på menyn på planet o inte förbeställt. Hade vi suttit långt bak hade vi definitivt förbeställt, i alla fall för min respektive.

Jag undviker att förbeställa (även om jag gjort det vid något tillfälle), har personligen svårt att veta vad jag är sugen på i förväg. Skall tilläggas att jag alltid sitter så långt fram jag kan

Toppen