Senaste nytt

SAS Business, är inte maten för dålig?

Även i Plus håller maten hög standard. Väldigt god förrätt bestående av varmrökt lax och en morotskaka av något slag. Varmrätt bestående av kycklinggryta, potatismos och spenat. Enda klagomålet är brickan som har krympt och numera saknar efterrätt. Den har ersatts av en liten chokladbit.
IMG_0507.jpeg

Han skrev i ett tidigare inlägg att han skulle till Washington, så det lär väl vara CPH-IAD.
Hoppas att @palmen passar på att prata lite vett med Trump när han väl är där, som BC-moderator bör han väl få access? :cool:
Nu får du nog ta det lugnt med påskmusten och läsa en gång till vem som ska till Washington och vem som ska längre bort ;)

• Gilla
Reactions: fcx
Han skrev i ett tidigare inlägg att han skulle till Washington, så det lär väl vara CPH-IAD.
Hoppas att @palmen passar på att prata lite vett med Trump när han väl är där, som BC-moderator bör han väl få access? :cool:
Nu får du nog ta det lugnt med påskmusten och läsa en gång till vem som ska till Washington och vem som ska längre bort ;)
Jag kom just på att det ju var någon annan med pågående resa som skrev Washington, bläddrade igenom inläggen och kunde nu inte se att du skrivit vart du skulle. :eek: Men BC-moderator, och verksam på Ch*tfl*ghts - det är ju rätt svårt att skilja på? :cool:
(Nu lär jag väl utsättas för BC:s motsvarighet till att skickas till El Salvador...)

Jag kom just på att det ju var någon annan med pågående resa som skrev Washington, bläddrade igenom inläggen och kunde nu inte se att du skrivit vart du skulle. :eek: Men BC-moderator, och verksam på Ch*tfl*ghts - det är ju rätt svårt att skilja på? :cool:
(Nu lär jag väl utsättas för BC:s motsvarighet till att skickas till El Salvador...)
Skickar dig med valfritt fulflyg till oklar destination i Europa på mittsäte och rad 29

Även i Plus håller maten hög standard. Väldigt god förrätt bestående av varmrökt lax och en morotskaka av något slag. Varmrätt bestående av kycklinggryta, potatismos och spenat. Enda klagomålet är brickan som har krympt och numera saknar efterrätt. Den har ersatts av en liten chokladbit.
Visa bifogad bild 164136
Ingen efterrätt? Det är ju en klar neddragning av ombordservicen. Trist för jag gillar verkligen SAS Plus. För övrigt skriver SAS på en hemsidan att det ingår en trerätters måltid i Plus...

Ingen efterrätt? Det är ju en klar neddragning av ombordservicen. Trist för jag gillar verkligen SAS Plus. För övrigt skriver SAS på en hemsidan att det ingår en trerätters måltid i Plus...
Ingen efterrätt på Plus-brickan, däremot får man en bit morotskaka i SAS Go. Mycket märkligt enligt mig.

Samma varmrätter i båda klasser. Valen var kyckling eller vegetarisk gryta med tofu. Go får en råkostsallad och dressing istället för förrätt, ingen ost, däremot en efterrätt.

IMG_0508.jpeg

Ingen efterrätt på Plus-brickan, däremot får man en bit morotskaka i SAS Go. Mycket märkligt enligt mig.
Förhoppningsvis något tillfälligt fel. Idag fanns både efterrätt och den där minimala osten med på brickan i plus på 943 till Chicago.

Mycket kan man klaga på men har inte många invändningar mot dagens måltid.

Fick båda förrätterna där laxen var klart bäst, tartaren lite för salt men gillar tanken. Aldrig fått råbiff i luften innan mig veterligen.
Visa bifogad bild 164131

Tog köttet till varmrätt som var riktigt gott, och det blev sås över. Personligen inte så förtjust i grönsakerna dock.
Visa bifogad bild 164132

Desert med ost som val, ingen skugga på detta och desert vinet är riktigt bra. När de inte serverar Irish Coffee får man göra en egen flyish coffee istället.
Visa bifogad bild 164133

Käkade oxå tartar när vi flög över under påsken. Men det var inte råbiff, snarare köttfärs!
Därmot var ankcarpaccion på vägen hem från ATL sjukt god. Åt 2 st sånna..

Toppen