Senaste nytt

SAS Business, är inte maten för dålig?

Det där ser ut som att det blivit fel. Vad stor det i menyn?
De har ju börjat lasta lokal ost på returerna igen, men att det skulle komma som tunna skivor kan ju bara inte vara sant.
Jag kommer faktiskt inte ihåg vad det stod på menyn. Men blev lite paff. Och det blev uppenbarligen också hon som serverade det -- så jag hoppas och tror att det faktiskt var något som var fellastat eller felmärkt.

Det är upp till och var och en att ha synpunkter på det som serveras ombord.
SK927 idag hade en utsökt meny med en fantastisk god förrätt och det nya för mig smör med lite pesto.
Varmrätten en utsökt kötträtt med bland annat gulbeta.
Jag undrar den som klagar på SAS maten i C vad har den för referenser?

IMG_1567.jpeg

IMG_1570.jpeg

Här är mitt problem med maten på SAS.

Förrätten är mycket väl presenterad, svårslaget bland andra bolag. Varmrätten mycket smakfull, men ser slafsigt uppslängd i en liten djuptallrik, trots gott om plats på bordet. Hade man lagt upp detta på en dubbelt så stor tallrik aå hade det varit full pott.

Samma med glasspinnen, man äter med ögonen. Det kan mycket väl vara en av de objektivt sett bästa sorternas glass på marknaden, men presentationen är fortfarande sån att intrycket blir att pursern märkte att man glömt att lasta glass och sprang ner på Konsum strax före avgång och köpte en låda med glasspinnar i vild panik.

20250320_165200.JPG

20250320_171420.JPG

20250320_171424.JPG

Här är mitt problem med maten på SAS.

Förrätten är mycket väl presenterad, svårslaget bland andra bolag. Varmrätten mycket smakfull, men ser slafsigt uppslängd i en liten djuptallrik, trots gott om plats på bordet. Hade man lagt upp detta på en dubbelt så stor tallrik aå hade det varit full pott.

Samma med glasspinnen, man äter med ögonen. Det kan mycket väl vara en av de objektivt sett bästa sorternas glass på marknaden, men presentationen är fortfarande sån att intrycket blir att pursern märkte att man glömt att lasta glass och sprang ner på Konsum strax före avgång och köpte en låda med glasspinnar i vild panik.

Visa bifogad bild 163465

Visa bifogad bild 163466

Visa bifogad bild 163467
Touché.

Kommer glasspinnar i andra förpackningar förutom plast/folie kanske då. Vet inte om det är bättre dock.
Det är väl mer att det känns som att man står på bensinstationen. Jag har aldrig blivit serverad glasspinne GB-förpackning någon annanstans. Men det kan naturligtvis förekomma.

Kanske orelaterat till trådens ämne som berör specifikt business, men har någon erfarenhet av förbeställd premium meal i SAS Go? Är det samma bricka med förrätt, glas glas, etc som man får i SAS Plus eller något helt annat? Överväger det inför en kommande resa senare under våren. Känns som en hyfsad deal för 299kr då det ingår två drycker. Har rad 30 i SAS Go. Kanske kan man lyxa till det ytterligare med en flaska champagne för 199kr ombord.
När jag flög SK903 i Go så kom de ut med förbeställd mat i början av serveringen av lunchen. Såg flygvärdinnan komma ut med två brickor till passagerare ganska nära mig. Vad jag kunde se så hade de iallafall Orrefors-glas på brickorna. Så det såg ganska likt ut det som serverades i Plus när jag flög hem.

Champagne är väl aldrig fel. Trevlig resa!

Uppdaterad i tråden från SK943
Som många pointrar tidigare.. maten är faktiskt god men upplägget kanske saknar lite finess.

Dagens förrätt är en lax (som tyvärr hade väldigt mycket ben i sig) som drog ner betyget.

Varmrätten, väldigt god. Ser inte mycket ut men smakerna väldigt bra.

Ost. Alltid gott med ost..:)

Attachments

• IMG_1168.jpeg
    IMG_1168.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 115
  • IMG_1167.jpeg
    IMG_1167.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 122
  • IMG_1166.jpeg
    IMG_1166.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 119
Toppen