Det du beskriver här är nog snarare den ursprungliga inredningen på 736. Där var de första raderna på babords sida utrustade med justerbara stolar vilket innebar att man kunde välja om man ville ha två eller tre stolar i bredd. Mittplatsen i trestolsutförande var allt annat än bekväm. På styrbordssidan blockades i motsvarande mån mittplatsen vid behov.Det var inte 2+2 utan 2+3. Vid business intra Europa så blockades mittensätet på 3 sidan. Efter de första 3-4 raderna på 2 sidan gick stolsraden att dra ut så det blev 3-3 konfig. Mittensätet där var obekvämt. Jag var med en gång när man glömt dra ut raderna så att ett 10 tal pax saknade plstser. Tekniker fick tillkallas för att dra ut stolarna. Toaletten på samma plats som 736 med 120 säten. Fanns några 736 med 123 säten med toaletter längst bak. Dessa skiftades över till Norge ex vis SE-DOR.
Den här inredningen hade de 736 som var i s.k. EURO-utförande - med toalett både i för och akter.
När 738 gjorde entré i SAS flotta, var tanken att dessa enbart skulle användas i inrikes- och chartertrafik. De fick därför s.k. DOMESTIC-inredning - dvs tät inredning med genomgående 3+3 och med totalt (vill jag minnas) 179 platser.
Man bestämde sig dock för att inreda 4 stycken 738 som EURO-versioner för europatrafiken. Det är dessa fyra individer som jag skrivit om tidigare. Dessa hade, precis som M.K. minns, 2 stolar i bredd på de första raderna på babordssidan och 3 på styrbords. Stolarna på babordssida var spaciösare och det fanns någon form av avställningsyta mellan platserna. Mitt bestämda minne är att dessa platser var fast monterade på detta sätt och medgav ingen justering beroende på bokningsläge.
Däremot är jag ganska säker på att dessa fyra EURO-maskiner hade totalt 132 sittplatser. Sen får någon bättre bevandrad i matematik räkna ut hur många rader som hade denna euroclassinredning!