Dyra priser i GO och Plus... Det kostar 87.000 poäng enkel väg i plus... Gissar att det är många härifrån som bokat, samt mycket av SAS egen personal. Det är ju inte bara 737 som lämnar flottan, utan också Boeing som nyttjats som leverantör sedan 70-talet om jag inte tar fel.
Även om det dröjde till 1998 innan Boeing fick äran att leverera en vanlig "arbetshäst" till SAS.Dyra priser i GO och Plus... Det kostar 87.000 poäng enkel väg i plus... Gissar att det är många härifrån som bokat, samt mycket av SAS egen personal. Det är ju inte bara 737 som lämnar flottan, utan också Boeing som nyttjats som leverantör sedan 70-talet om jag inte tar fel.
Och tyvärr blev det mindre bra då den äran bestod av den floppande modellen 737-600.Även om det dröjde till 1998 innan Boeing fick äran att leverera en vanlig "arbetshäst" till SAS.
Från 1971 och framåt var det bara långdistansmaskinerna 747 och senare 767 som fick nåd av SAS inköpare.
Det kom in några 737 via övertagande av Braathens och Linjeflyg - annars har SAS alltid, konsekvent, valt annat än just Boeing.
*enda. Ända är den du sitter på.Sista flighten för SE-RJX gick i söndags den 5;e november. För övrigt den ända Boeing maskinen som fick nya liveryn.