Senaste nytt

SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

Vad har den "vännen" för position inom SAS? Hur sval på gröten ska jag vara? Jag ringde så sent som igår och då visste man genuint inte HUR man skulle boka om mig, utan bad mig återkomma... Hälsa gärna "vännen" det.

Ja det kan jag göra. Han har redan fått skit eftersom de knappast hjälpte mig heller eller hur? Han lever i denial kanske? :)

Snyggt fångat och bra att du inte spann vidare på mitt raljerande och dåliga inlägg gentemot dig. Blir bara så förbannat frustrerad att SAS behandlar sina trogna kunder på det sätt som i alla fall hänt mig.

Det är det ju lätt för mig att spela Allan bakom tangentbordet, vilket jag ber om ursäkt för. BusinessClass ska vara ett bättre forum än så och självklart ska jag respektera dig och rikta min eventuella ilska direkt till SAS.

Heh. Tack.
Jo jag är precis lika förbannad som du, det är bara läsa hela tråden här och all mitt tjafs med kundtjänst. Dåligt skött minst sagt.

Min resa är nu borta och står som cancelled i appen och istället har det ploppat upp en resa mellan CPH och ORD i business med SAS. Ingen fortsättning ännu hur den kommer att ta mig från ORD till IAH :/

Är det alltså såhär reglerna är med bonusresor? Att man måste hitta alternativ som är awards? Jag utgår ifrån att man inte kan göra såhär när ändringen sker närmare avgång.

Ställs en flight in, så ska du bli ombokad. Samma sak gäller om en linje läggs ner. Jag kan inte se hur bokningsklasser spelar roll då. Det kan bli komplicerat när resan är bokad med ett FFP men ska genomföras av ett annat bolag, men uppenbarligen har ju detta löst sig för en del som råkat ut för att Thai bytt till flygplan som inte har F på vissa sträckor.

Enligt information från SAS, ser det ut som I klass (bokningsklass för bonusresor i Business class) bokas om till en annan I klass.
Så om det inte finns I klass går det inte boka om, i alla fall enligt manualen.

Det är ju sjukt dåligt ifall det är så de tänkt sig hantera detta.

Skrev ett surt svar om detta.. Vad skulle hända om jag inte agerar och sen den 2a nov förväntar mig resa hem. Menar sas att de gör ngt då? Märkligt minst sagt..

Jag hade nog agerat lite coolt och åkt även om SAS inte fixat hemresan när jag flög ut. Sedan hade jag helt enkelt härjat med dem för att komma hem.

Det är ju riktigt, riktigt dåligt att SAS agerar så här när de själva ställt in flyg som de har inbokade passagerare på. Enligt EU-förordning 261 är de dock skyldiga att boka om passagerarna oavsett om det är bonusbiljetter eller vanliga biljetter. Om flyget ställs in mer än 14 dagar före avresa har man inte rätt till särskild kompensation men man har rätt till ombokning (till/från flygplatsen man har biljett för). SAS kan inte ursäkta sig med att det saknas I-klass på United från Houston aktuell dag.

Helt korrekt. Fattar inte hur man inte kan inse detta.

Problemet är ju att SAS kundtjänst själv hänvisade 2 ggr till amex och att jag skulle boka där. Har resan skrivit till Customer care o hänvisat till eu261 o krävt att de betalar de där 6000 jag lagt ut. Egentligen är problemet inte så stort rent resmässigt då jag fick 4 C på lufthansa. Mer att de skött det så dåligt och verkar ha noll koll.

Har jag missat något? Har du bokat om själv eller vad har du lagt ut pengar för?

Över lag verkar det här vara skött precis som vanligt av SAS customer care, dvs uselt. Om man bestämmer sig för att lägga ner en linje med kort varsel, borde det inte ingå i planen att ha en tydlig plan för hur man ska boka om kunder och se till att kundtjänst har den informationen!?

Över lag verkar det här vara skött precis som vanligt av SAS customer care, dvs uselt. Om man bestämmer sig för att lägga ner en linje med kort varsel, borde det inte ingå i planen att ha en tydlig plan för hur man ska boka om kunder och se till att kundtjänst har den informationen!?
Framförallt när det är så få personer det rör sig om. Det hade inte varit svårt att göra en plan för dessa redan innan informationen kablades ut om att flyget skulle börja gå CPH-EWR istället.

En rimlig åtgärdslista hade varit:
1) Sluta sälja biljetter på SVG-IAH
2) Ta fram ett PM om hur de som är bokade skall hanteras
3) Hitta vettiga connections för det som redan är bokade
4) Ställ in flighterna
5) Annonsera nyheten

Fick följande efter dialog fram tillbaks från diamantsupporten:

"Tack för ditt mail

Det var tråkigt att höra att du fått problem med din resa på grund av att vi lagt ner denna rutt.

Ersättningskrav kan du dock endast ställa mot CustomerCare som du når via nedan länk.

Kontakta Customer Care - SAS

Bifoga kvitton och liknande samt en förklaring så kommer de sedan att hantera ditt ärende.

Observera att de hanterar ärenden först efter avslutat resa så tidigast 3 November kan du anmäla detta till dem"

och så får det bli..

Fast jag själv inte är drabbad blir jag uppriktigt förbannad hur SAS hanterar det här. Eller hanterar kanske är fel ordval? Skiter i det. Hur svårt är det att hantera det på rätt sätt precis som olo skriver två inlägg upp.

Toppen