Jag tror att man inte kan ha 2+3 på en 737 för balansen skull.
Haha lite så det blev. Det jag menade är, man kan boka SK901* från exempelvis Göteborg och Hamburg. Men söker man på Arlanda-New York kommer bara linjerna från Arlanda och Oslo upp ej kvällavgången från Köpenhamn. Det tyckte jag var lite syndFreudian slip?
Fick följande svar från Diamond supporten.
Tack för ditt mail.
Jag har kollat andra alternativ den 2 november och det finns dessvärre inga andra lediga bonusplatser.
Så dessvärre har vi inget annat alternativ vi kan boka in er på.
När man har bokat en Companion Ticket så behöver man också kontakta dem när det gäller ombokning eller avbokning av resa då det är säskillda regler för de bokningarna.
Som du hade blivit rekommenderad av telefonsupporten så kan du skicka in ett ärende till vår Customer Care avdelning och se om du kan få någon ersättning för detta.
Ha en fortsatt trevlig dag.
Cynisk tolkning är att SAS gör sitt bästa men inte SAS kundtjänst som är outsourcat till ett annat företag."SAS will do its utmost to make alternative arrangements for all customers who have flight bookings after these dates."
Vad menar SAS då egentligen här?![]()
Enligt information från SAS, ser det ut som I klass (bokningsklass för bonusresor i Business class) bokas om till en annan I klass.Är det alltså såhär reglerna är med bonusresor? Att man måste hitta alternativ som är awards? Jag utgår ifrån att man inte kan göra såhär när ändringen sker närmare avgång.
Är det alltså såhär reglerna är med bonusresor? Att man måste hitta alternativ som är awards? Jag utgår ifrån att man inte kan göra såhär när ändringen sker närmare avgång.