Senaste nytt

SAS avbokade bonusresa vid ändring som inte gick igenom!

TomHedman

Medlem
En fråga, har ett komplicerat ärende, precis pratat med SAS kring en redan bokad business class resa med "StarAllianc" till Rio De Janiro.

Ställde en fråga kring möjligheterna att boka om flyget, vilket han sa var fullt möjligt och skulle kolla lediga biljetter. Detta resulterade i att han (gissar", ändrade orginalbiljetten till Rio för att ställa ut nya flygbiljetter dock gick dem inte igenom. Vilket resulterade även i att orginalbiljetten försvann.

Han kunde inte göra något mer utan bad hemskt mycket om ursäkt från sitt håll och sa "hittar du något" ring. Bad om att få prata med en manager men han påstod att det skulle bli komplext.

Nu står jag utan några biljetter och en förlorade voucher. Vilka rättigheter eller möjligheter har jag här?

Några råd??
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Osäker på rättigheterna, men samtalet borde ju spelats in så det finns på band att SAS klantat sig så de kan fixa detta.

Men är SAS om brand blir det nog bara återbetalning av biljetter och voucher.
 

palmen

Moderator
Svårt läge, ring tills du får prata med någon vettig som ser över vad som hänt.

Som @Hachans skriver borde samtalet finnas inspelat som de kan lyssna på
 

TomHedman

Medlem
Status är att jag talade med 2 svenska handläggare som noterade felet och bekräftade att allt såg felaktigt ut. En av handläggaren eskalerade till en person som heter X som försökt lösa ärendet. Extremt service-minded! Tyvärr kan dem inte hitta biljetterna med TAP alls eller lösa detta. .

Enda lösningen som även den visade sig vara svår var att förlänga mina 2 voucher och ordna tillbaka poängen där en del hade förfallit med 1 år. Bad om kompensation men inget som kunde lösas av henne.

Förklarade även att jag komma klaga, vilket hon förstod helt! Hon och hennes team verkade inte kunna göra mer.

Helt chockad över hanteringen och förstår delvis att hon ej kunde göra något!
 
utan några biljetter och en förlorade voucher.
Biljetterna kan vara svårt, det blir nog svårt att få SAS att köpa revenue-biljetter för att de klantat sig tyvärr. Du kanske kan få några poäng som kompensation.

Men däremot vouchern har SAS full kontroll över, så jag skulle aldrig acceptera att de inte återförde den med lämplig ny giltighetstid.
 

Hachans

Medlem
Status är att jag talade med 2 svenska handläggare som noterade felet och bekräftade att allt såg felaktigt ut. En av handläggaren eskalerade till en person som heter X som försökt lösa ärendet. Extremt service-minded! Tyvärr kan dem inte hitta biljetterna med TAP alls eller lösa detta. .

Enda lösningen som även den visade sig vara svår var att förlänga mina 2 voucher och ordna tillbaka poängen där en del hade förfallit med 1 år. Bad om kompensation men inget som kunde lösas av henne.

Förklarade även att jag komma klaga, vilket hon förstod helt! Hon och hennes team verkade inte kunna göra mer.

Helt chockad över hanteringen och förstår delvis att hon ej kunde göra något!

Det måste vara fantastiskt skönt att jobba på SAS där man kan fucka upp saker och sen inte behöva lösa dem. Om jag gör misstag på jobbet som jag inte själv kan lösa måste jag be om hjälp för att lösa det. Framförallt viktigt när det är ens egna misstag som helt gått att undvika.

Detta är ju inte den vanliga ”flyget är inställt och vi bokar inte om platserna om det inte finns andra platser”-policyn. Detta är ju handhavandefel från agenten och det får de se till att lösa. Självklart får de fixa biljetter till er, den ekonomiska smällen får deras försäkring ta eller så får SAS lösa det mellan sig och sina underleverantörer man anlitat.
 

MrRob

Medlem
Kanske har jag fel - men du hade väl blivit av med vouchern även om första killen lyckats boka in er efter dina nya önskemål eftersom, vad jag tolkar det som, vouchern var utgången?

Hur som helst tråkigt att det blev som det blev. Jag hade kontaktat SAS och bett om någon sorts poäng-kompensation - och krävt att din voucher får minst ett par nya månaders giltighetstid.
 

Shoreline

Medlem
Ställde en fråga kring möjligheterna att boka om flyget, vilket han sa var fullt möjligt och skulle kolla lediga biljetter. Detta resulterade i att han (gissar", ändrade orginalbiljetten till Rio för att ställa ut nya flygbiljetter dock gick dem inte igenom. Vilket resulterade även i att orginalbiljetten försvann.

Kanske har jag fel - men du hade väl blivit av med vouchern även om första killen lyckats boka in er efter dina nya önskemål eftersom, vad jag tolkar det som, vouchern var utgången?

Var det helt enkelt så att eftersom 2-4-1-kupongen gått ut, samt en del förfallna poäng, så saknades det poäng för en ombokning, nu till fullpris? Och då gick allt upp i rök :(
 

TomHedman

Medlem
Vouchern var giltig, och delar av poängen var förfallna dock hade jag ca 100 000 poäng kvar som räckte tillräckligt för väga upp den förlorade delen av poängen.

Dock verkar problemet var att att han gick vidare med bokning, och släppte en delresa istället för behålla den i systemet. När han sen skulle plocka upp den så var den ej tillgänglig längre.
 
Toppen