Senaste nytt

SAS avbokade bonusresa vid ändring som inte gick igenom!

Jonas C

Medlem
Ombokningar är tyvärr ett oskick som heter duga sedan Sveg tog över efter Tallinn. Vanligtvis så ska agenten spara de nya flygningarna och låta de gamla ligga kvar på bokningen. När mentorn skriver om biljetten så ska de gamla tas bort och den nya biljetten utfärdas.
 

Doctor-X

Medlem
Riktigt tråkigt! Inte första gången som SAS kundtjänst klantar till det (hänt mig multipla gånger). Erfarenheten säger att man ska inte pilla om man inte vågar ta risken att bokningen skiter sig.

Tycker ofta den engelskspråkiga kundtjänsten har bättre kompetens än den svenska och väljer hellre att prata med dem.

Med det sagt tycker jag du ska stå på dig! Nya revenue-biljetter blir nog svårt (även om det är så det borde vara), men voucher, poäng och kompensation ska de lösa.

Precis som @Hachans skriver - fuckar jag upp på jobbet får jag verkligen stå för konsekvenserna - skulle jag schabbla bort en patients bokade tid är det inte så att jag begär att han/hon får betala för besöket som aldrig skedde och sen inte heller bokar in någon ny tid.
 

Jannes

Medlem
Lite tangerande fråga då denna historia gör mig lite nervös inför sommaren: Ifall jag har en bonus-C enkelresa som jag vill boka om till F ifall jag hittar, vad är fördelar/nackdelar med att "omboka" jäntemot "boka ny, sedan avboka"?
C-resan är på gammal 2-4-1 voucher som jag är villig att vaska, och jag har två giltiga vouchers. Jag har även poäng nog att göra F-bokningen rakt av.

Låter tryggare att först boka F och sedan avboka, men är det något jag går miste om jämfört med en ombokning av den ursprungliga?
 

igelkotten

Medlem
Lite tangerande fråga då denna historia gör mig lite nervös inför sommaren: Ifall jag har en bonus-C enkelresa som jag vill boka om till F ifall jag hittar, vad är fördelar/nackdelar med att "omboka" jäntemot "boka ny, sedan avboka"?
C-resan är på gammal 2-4-1 voucher som jag är villig att vaska, och jag har två giltiga vouchers. Jag har även poäng nog att göra F-bokningen rakt av.

Låter tryggare att först boka F och sedan avboka, men är det något jag går miste om jämfört med en ombokning av den ursprungliga?
Kostnaden - du betalar ytterligare Star Alliance bokningsavgift istället för 150 kr ombokningsavgift. Så skillnad på ca 300 kr i avgift.
 

Jannes

Medlem
Ok, den smällen kanske man får ta när man har alla andra grejer i ordning. Är en hel massa sinnesfrid för liten peng. Tack!
 

Rickard_O

Medlem
Ok, den smällen kanske man får ta när man har alla andra grejer i ordning. Är en hel massa sinnesfrid för liten peng. Tack!
Nu vet jag inte om du är diamond på SAS, men värt att ha i åtanke annars är hur pass gamla poängen är på den första bokningen som kommer komma tillbaka till dig när du väl bokar av den resan.
Är det tillräckligt med marginal för att hinna boka något nytt för det igen senare så är de ju lugnt :)
 

helgonet

Medlem
Att SAS supporten har mycket oregelbunden kvalité är ju alla medvetna om, tyvärr. Vet någon hur SAS distribuerar samtal som inkommer Guld/Diamond-supporten? Jag gissar på att vi får snabbare service än andra, jag tycker mig i alla fall få service snabbt, men kvalitén är låg. Jag skulle dock hellre vänta 10 minuter i kö och få en högt kompetent medarbetare som svarar än Johan eller Lisa som rekryterats in förra veckan.
 

palmen

Moderator
Att SAS supporten har mycket oregelbunden kvalité är ju alla medvetna om, tyvärr. Vet någon hur SAS distribuerar samtal som inkommer Guld/Diamond-supporten? Jag gissar på att vi får snabbare service än andra, jag tycker mig i alla fall få service snabbt, men kvalitén är låg. Jag skulle dock hellre vänta 10 minuter i kö och få en högt kompetent medarbetare som svarar än Johan eller Lisa som rekryterats in förra veckan.
Ja det är lite dedikerad kö. Anko så dessutom i slutet på förra året att EBD/EBP ska ha prio till mer seniora medarbetare när man ringer in, om det är implementerat ännu är dock oklart.
 
Ja det är lite dedikerad kö. Anko så dessutom i slutet på förra året att EBD/EBP ska ha prio till mer seniora medarbetare när man ringer in, om det är implementerat ännu är dock oklart.
Nja jag anser iaf att det inte är implementerat. Flertal gånger jag får förklara och hålla hand när vi ska boka award så det blir rätt och ge olika alternativ att gå till väga i systemet.
Fast senior medarbetare kanske är 1+ månad i sas värld
 
Toppen