Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Instämmer! Det är ett skämt att LH har vunnit något pris för sin ”app”, SAS är sjukt mycket bättre!

Men, de får gärna fixa vad det nu är som har gått sönder med fly premium sen 1 oktober. (Funkar för övrigt inte på hemsidan heller).
Hehe - på Senator-eventet så nämnde Lufthansa representanterna att de var stolta över sin app och att den vunnit något pris (oklart vad för pris) - då brast vi alla matchade senatorer ut i skratt. De begrep inte varför...

Jag var för ett par månader sedan på en gemensam jobbresa med en kollega från Tüskland som kör M&M huvudsakligen. När vi landade på GOT så höll jag upp telefonen för han och sa "kolla på det här". Helt enligt förutspått så plingade till med en notifikation inom 15sek när vi fortfarande var på landningsbanan att jag fått mina poäng för resan.

Hehe - på Senator-eventet så nämnde Lufthansa representanterna att de var stolta över sin app och att den vunnit något pris (oklart vad för pris) - då brast vi alla matchade senatorer ut i skratt. De begrep inte varför...
Bästa med hela eventet ju
Kanske har dom förstått nu (man kan ju alltid hoppas iaf) för de har plockat bort utmärkelsen från appens ”splash screen”. För övrigt tycker jag att det har varit väldigt tyst från deras sida, pratades väl om att det skulle bli fler såna event?

Kanske har dom förstått nu (man kan ju alltid hoppas iaf) för de har plockat bort utmärkelsen från appens ”splash screen”. För övrigt tycker jag att det har varit väldigt tyst från deras sida, pratades väl om att det skulle bli fler såna event?
Ja. Det pratades mycket om det ena och det andra.

Antalet som klarar senator efter status matchens grace period kanske är för låg för att det ska vara intressant för LH

Antalet som klarar senator efter status matchens grace period kanske är för låg för att det ska vara intressant för LH

Så kan det absolut vara. Men varför gör man ett match-erbjudande alls då?
En status match är en sorts nykunds-aktivitet. Många som jobbar med nykund har ett helt pärlband av aktiviteter planerade för att behålla kunden en längre tid.

Visst kan man tänka sig att statusen i sig är det som ska skapa lojalitet och vana, och att de kunder som inte direkt blir super-aktiva köpare inte är något att satsa på.
Men man slänger ju bort ett kund-register på några av konkurrentens bästa kunder.
Gör ett par event , samla in synpunkter, kör några riktade erbjudanden. Det kostar inte mycket och förbättrar ROI på en initiala investeringen att ge bort Sen

Toppen