Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Skitstörig implementation!

Det hade varit mycket bättre med en 2FA-lösning där man i appen (eller på annat sätt) varit tvungen att godkänna inloggningen… men visst, bättre än inget antar jag…

Stöd för Passkeys lär väl inte komma närmaste decenniet antar jag, men det hade ökat säkerheten på riktigt jämfört med det här…
Dock hade de fått förlänga hur länge sessionen är aktiv ifall man börjar med MFA. Nu loggas man ut om man tittar åt fel håll en stund...

Appen har problem med att visa gate. Oftast står det inte alls, ibland får man notis om "gate change" efter boarding. Blir förvirrande.
Japp, väldigt ofta får jag notis om ”gate change” när det ändå är samma gate som appen sagt att det är tidigare. Mindre kul när man mentalt förberedd eller fysiskt placerad nära sin tänkta gate, och det plingar till.

Och ja, ibland kommer det när jag sitter ombord. Ansiktspalm.

Upplever att det på senare tid blivit tydligare i appen hur mycket bagage som ingår i bokningen och med statusförmån.

Framför allt bra för resenärer som reser mer sällan och de som kanske glömt vad som ingick när bokningen gjordes :)

Screenshot_20250831_151148_SAS.jpg

Upplever att det på senare tid blivit tydligare i appen hur mycket bagage som ingår i bokningen och med statusförmån.

Framför allt bra för resenärer som reser mer sällan och de som kanske glömt vad som ingick när bokningen gjordes :)

Visa bifogad bild 168075
Dock stämmer sällen antalet väskor. Har en bokning tex där jag som guld får 2 väskor och frugan som silver har 3st :D Men tydligare är det.

Toppen