Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Så kan det absolut vara. Men varför gör man ett match-erbjudande alls då?
En status match är en sorts nykunds-aktivitet. Många som jobbar med nykund har ett helt pärlband av aktiviteter planerade för att behålla kunden en längre tid.

Visst kan man tänka sig att statusen i sig är det som ska skapa lojalitet och vana, och att de kunder som inte direkt blir super-aktiva köpare inte är något att satsa på.
Men man slänger ju bort ett kund-register på några av konkurrentens bästa kunder.
Gör ett par event , samla in synpunkter, kör några riktade erbjudanden. Det kostar inte mycket och förbättrar ROI på en initiala investeringen att ge bort Sen
För man hoppades att tillräckligt många skulle gå över till LH gruppen och faktiskt flyga in senator årligen, gissar jag på. Skulle det vara så att tillräckligt många nya senatorer faktiskt lyckas behålla statusen så ska du nog se att fler events kommer att hållas.

För man hoppades att tillräckligt många skulle gå över till LH gruppen och faktiskt flyga in senator årligen, gissar jag på. Skulle det vara så att tillräckligt många nya senatorer faktiskt lyckas behålla statusen så ska du nog se att fler events kommer att hållas.
Men är väl lite höna och ägg? Ska man inte hålla events för att visa att det är värt att stanna iaf så länge att man antar gamla statusen förfallit hos konkurrenten?

Status-match och noll engagemang efter det = använd matchen men jobba inte för att förnya status.

Men är väl lite höna och ägg? Ska man inte hålla events för att visa att det är värt att stanna iaf så länge att man antar gamla statusen förfallit hos konkurrenten?

Status-match och noll engagemang efter det = använd matchen men jobba inte för att förnya status.
Ja så kan det ju också vara, jag bara gissar och har ingen insyn i hur många som faktiskt återkvalificerar

För mig som matchad Senator tillika EBD, så är anledningen att jag ej beslutat mig för att återkvala (då det varit väl inom min makt) att tja... M&M har helt enkelt inte gett mig någon anledning.

Senator i sig är mycket trevligt, men vad spelar det för roll när M&Ms linjenätet ser nästan identiskt ut från och utan möjligheter att expandera mitt resande. Om tanken är att jag ska försöka passa ett fåtal avgångar till FRA/MUC för kunna jaga deras redan tilltagna status så säger jag tack men nej tack.

För mig som matchad Senator tillika EBD, så är anledningen att jag ej beslutat mig för att återkvala (då det varit väl inom min makt) att tja... M&M har helt enkelt inte gett mig någon anledning.

Senator i sig är mycket trevligt, men vad spelar det för roll när M&Ms linjenätet ser nästan identiskt ut från och utan möjligheter att expandera mitt resande. Om tanken är att jag ska försöka passa ett fåtal avgångar till FRA/MUC för kunna jaga deras redan tilltagna status så säger jag tack men nej tack.
För egen del så är det likvärdigt men omvänt, LH har inte gett mig någon anledning att prioritera dom men SAS har gett mig massor av anledningar att välja Lufthansa. PVG är en av dom men rent generellt är det fortfarande svårt att åka österut med SAS.

Får nog påminna om att denna tråd handlar om SAS App och inte Lufthansas App, vilka event de har och andra förmåner som Senator.

Ta den typ av frågor och diskussioner i relevanta trådar.

/Moderator

• Gilla
Reactions: hco
En förbättring vore om de kunde klassificera notiserna lite tydligare och mer granulärt.

Jag har två kanaler listade från appen en "Miscellaneous" och en "SAS Default Notification channel". Helt icke-förklarande namn och det går ju inte att ta beslut på det.

Och notiserna börjar bli en riktig källa för irritation. Som det är nu piper telefonen till 10-20 gånger om dagen med en "New Web Login" varning (eftersom man måste logga in igen var 5.e minut). Det hade varit skönt att kunna tysta just dessa varningar. Jag vill ju fortfarande få normala notiser. Jag kan ju stänga av någon kanal på chans, men det är ju svårt att veta vilka notiser man plötsligt inte får trots att man vill.

Vore bra om den visar mina bokningar igen.
IMG_9459.jpeg

Toppen