En fråga![]()
Någon som vet om det går att hitta biljettnumret efter avslutad resa i SAS appen? Jag hittar det använda boardingkortet i appen men inget biljettnummer![]()
Ja. Om man tar fram det gamla boardingkortet och scannar streckkoden så står biljettnumret i den. Annars så ser man bokningsreferensen direkt i appen (har man använt pappersboardingkort kommer flighten bara upp i flight log), och kan söka på den i mailboxen.En fråga
Någon som vet om det går att hitta biljettnumret efter avslutad resa i SAS appen? Jag hittar det använda boardingkortet i appen men inget biljettnummer![]()
Ja. Om man tar fram det gamla boardingkortet och scannar streckkoden så står biljettnumret i den. Annars så ser man bokningsreferensen direkt i appen (har man använt pappersboardingkort kommer flighten bara upp i flight log), och kan söka på den i mailboxen.
![]()
Hälsningar från luften. Några småbuggar i SAS-appen:
* Min plats är egentligen 1A, platsen 2C är min plats på nästa flyg i samma bokning.
* Dessutom är tiderna för ankomst förväxlade.
Upplevt samma. CPH-appen visar gate men SAS-appen visar bara ett sträck.Är det bara för mig som Gate-infon i appen försvunnit ibland? Jag får notiser om ändrade gater och ser dem i låst läge men när jag låser upp telefonen och kollar på boardingkortet är det bara ett streck. Även om jag uppdaterar.
Visa bifogad bild 163412
Visa bifogad bild 163413
Jag tror den visar "upcoming trip to Helsinki" eftersom din slutdestination är just Helsinki. Och resan (från Bangkok) börjar om 1,5 timmar.Appens visning av nästa resa har lite svårt med tidszoner. Här har jag inte ens boardat det första flyget innan appen försöker länka mig till nästa flyg som inte går på 12+ timmar.
Visa bifogad bild 164347
Jag hade ju koll på det, men kan bara gissa att mer ovana resenärer skulle få hjärtat i halsgropen om appen säger att flyget CPH-HEL avgår om 1,5 timme när man uppenbarligen inte kommer att hinna till CPH i tid.