Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

En fråga :)

Någon som vet om det går att hitta biljettnumret efter avslutad resa i SAS appen? Jag hittar det använda boardingkortet i appen men inget biljettnummer :)

Någon som vet om det går att hitta biljettnumret efter avslutad resa i SAS appen? Jag hittar det använda boardingkortet i appen men inget biljettnummer :)

Jag saknar också detta. Sidan ”Booking info” (nåbar via …-menyn) finns ju i appen med diverse användbar information om bokningen inklusive bl.a. biljettnummer, bokningsklass, bokningsdatum och betalningsmetod. Tyvärr finns sidan ”Booking info” av oklar anledning endast för pågående eller framtida flygningar, inte för avslutade sådana. Således ett förbättringsförslag!

Ja. Om man tar fram det gamla boardingkortet och scannar streckkoden så står biljettnumret i den. Annars så ser man bokningsreferensen direkt i appen (har man använt pappersboardingkort kommer flighten bara upp i flight log), och kan söka på den i mailboxen.

Ja. Om man tar fram det gamla boardingkortet och scannar streckkoden så står biljettnumret i den. Annars så ser man bokningsreferensen direkt i appen (har man använt pappersboardingkort kommer flighten bara upp i flight log), och kan söka på den i mailboxen.

Okej, tack :)

f3a5b260da5d248bc9b28eda533e806a.jpg

Hälsningar från luften. Några småbuggar i SAS-appen:
* Min plats är egentligen 1A, platsen 2C är min plats på nästa flyg i samma bokning.
* Dessutom är tiderna för ankomst förväxlade.

Nu verkar det andra felet ovan ha korrigerats, men i stället visas fel kvarstående restid (troligen pga tidsskillnad), som i exemplet nedan halvvägs in i ett timmeslångt flyg.

0822b11693d477851f43f5d9092030fe.png

Appens visning av nästa resa har lite svårt med tidszoner. Här har jag inte ens boardat det första flyget innan appen försöker länka mig till nästa flyg som inte går på 12+ timmar.

IMG_20250426_153617.jpg

Jag hade ju koll på det, men kan bara gissa att mer ovana resenärer skulle få hjärtat i halsgropen om appen säger att flyget CPH-HEL avgår om 1,5 timme när man uppenbarligen inte kommer att hinna till CPH i tid.

Appens visning av nästa resa har lite svårt med tidszoner. Här har jag inte ens boardat det första flyget innan appen försöker länka mig till nästa flyg som inte går på 12+ timmar.

Visa bifogad bild 164347

Jag hade ju koll på det, men kan bara gissa att mer ovana resenärer skulle få hjärtat i halsgropen om appen säger att flyget CPH-HEL avgår om 1,5 timme när man uppenbarligen inte kommer att hinna till CPH i tid.
Jag tror den visar "upcoming trip to Helsinki" eftersom din slutdestination är just Helsinki. Och resan (från Bangkok) börjar om 1,5 timmar.

Tidigare har den visat "upcoming trip to Copenhagen" som var också förvirrande, eftersom man inte reser till Köpenhamn.

Toppen