Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Aha, ja det verkar stämma, jag fick inte ihop hur den räknade fram 1,5 timmar.

Då förstår jag hur man tänkt, men tycker inte det blev helt lyckat. Visst går resan till HEL och rent tekniskt är det den resan jag ska påbörja om 1,5 timmar men allt man fokuserar på i det läget är att hitta gate och komma i tid till CPH flyget.

Om det vra viktigt att meningen hängde ihop 100% vore det nog bättre att de ändrade ordet "trip" till "flight" och behöll CPH.
Eller skrev om det till
Upcoming trip to Hel, flight to CPH departing in 1,5h"

Dyker upp under aircraft info när man klickar på varje individuell flygning, så borde vara en ganska enkel fix.

Oki, kanske bara när det är nära avgång och specifikt flygplan är bestämt? Jag får nämligen inte upp det på någon av mina framtida bokningar. Men ja det måste vara enkelt att fixa.

Last edited:
När man loggar in på SAS nya hemsida får man samtidigt pushnotis i SAS appen att någon loggat in på hemsidan! Bra med utökad säkerhet :)

Screenshot_20250429_105733_Samsung Internet.jpg

När man loggar in på SAS nya hemsida får man samtidigt pushnotis i SAS appen att någon loggat in på hemsidan! Bra med utökad säkerhet :)

Visa bifogad bild 164438
Skitstörig implementation!

Det hade varit mycket bättre med en 2FA-lösning där man i appen (eller på annat sätt) varit tvungen att godkänna inloggningen… men visst, bättre än inget antar jag…

Stöd för Passkeys lär väl inte komma närmaste decenniet antar jag, men det hade ökat säkerheten på riktigt jämfört med det här…

Toppen