Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Uppdaterade idag. Någon som hittat vad överraskningen är?
Screenshot_20231223_161025_SAS.jpg
 

Jannes

Medlem
Synd att man bara ser SAS och inte alla flighter krediterade till Eurobonus men gissar att det knappt ens är tekniskt möjligt.
Räknade du att det är så? Jag blev lite överraskad av antalet take-offs jämfört med min självräknade total för 2023, inklusive icke-Star Alliance flyg.

Och tekniskt sett borde det väl vara ganska enkelt att fånga upp antal krediterade flights till EB? Speciellt om man utelämnar special-fall som original routing credit och möjliga bokningar på eget konto där man kryssat i att ej tjäna poäng/få statusförmåner.
 

Fredah

Medlem
Räknade du att det är så? Jag blev lite överraskad av antalet take-offs jämfört med min självräknade total för 2023, inklusive icke-Star Alliance flyg.

Och tekniskt sett borde det väl vara ganska enkelt att fånga upp antal krediterade flights till EB? Speciellt om man utelämnar special-fall som original routing credit och möjliga bokningar på eget konto där man kryssat i att ej tjäna poäng/få statusförmåner.
Nu när du säger det så ser jag att jag har 29 takeoffs men bara 25 qualifying flights. Vilket inte heller stämmer om jag inkluderar LH och UA. Möjligen att det är de 4 benen med TK & TP som jag åkte på en *A award i november.

Edit: Det kan det inte heller vara för jag har en till award i år med SAS som inte ger qualifying flights, så gissar ändå att det är enbart SAS här.

Hur som helst så syftade jag främst på flygplatser/destinationer. Är nog många med mig som gärna hade sett en komplett flightlog i appen, gillar verkligen funktionen i övrigt.
 

Jannes

Medlem
Ja, det är lite tråkigt att den existerande flight loggen bara gäller SAS flyg, men är svårt att klandra när den annars är väldigt utförlig.
Att kunna se att man flög med en Boeing 717 tio år sedan är lite kul, eller att kunna se hur många gånger man varit ombord på specifika SAS flyg (8 gånger på EI-SIB för mig!)
Men den typen av information kanske är svårare att få in, speciellt retroaktivt.
 
Toppen