Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

henke12

Medlem
Är det bara jag eller har knappen för att lägga till boardingpass till Apple Wallet försvunnit
30 nov flög jag senast och då fanns den!
IMG_0598.jpeg
 
Det är väldigt ofta som jag inte bryr mig om jag flyger från MMX eller CPH. Viktigare med tid eller pris. Lite irriterande att behöva göra flera separata sökningar.

Optimalt hade ju varit en stadskod som innehåller båda flygplatserna eftersom de ligger så nära. Eller är det bara jag som missat hur man gör en sådan sökning? Gäller både app och hemsida egentligen.
 

intuition

Medlem
Kan någon förklara hur man ska göra för att använda "wifi inloggning i appen"?

Jag får upp denna under min biljett.
IMG_20231217_092244.jpg


Klickar jag på den hamnar jag i android wifi inställningarna där sas wifi är valt.
Men det görs ingen inloggning utan jag måste precis som vanligt gåt till portalen, kopiera en länk, byta till Chrome, klistra in länk, klicka anslut, ange epost och lösenord till EB konto.

Visst ska appen logga in med data från kontot i appen och/eller biljetten? Hur gör man, undrar en stackars idiot;)
 

infosky

Medlem
Kan någon förklara hur man ska göra för att använda "wifi inloggning i appen"?

Jag får upp denna under min biljett.
Visa bifogad bild 148467

Klickar jag på den hamnar jag i android wifi inställningarna där sas wifi är valt.
Men det görs ingen inloggning utan jag måste precis som vanligt gåt till portalen, kopiera en länk, byta till Chrome, klistra in länk, klicka anslut, ange epost och lösenord till EB konto.

Visst ska appen logga in med data från kontot i appen och/eller biljetten? Hur gör man, undrar en stackars idiot;)

Besök sas.viasat.com när du är ansluten till wifi så kommer du direkt till inloggningssidan och ja, tanken är att du automatiskt ska logga in men har inte fått det att fungera heller :)
 

fcx

Medlem
Kan någon förklara hur man ska göra för att använda "wifi inloggning i appen"?

Jag får upp denna under min biljett.
Visa bifogad bild 148467

Klickar jag på den hamnar jag i android wifi inställningarna där sas wifi är valt.
Men det görs ingen inloggning utan jag måste precis som vanligt gåt till portalen, kopiera en länk, byta till Chrome, klistra in länk, klicka anslut, ange epost och lösenord till EB konto.

Visst ska appen logga in med data från kontot i appen och/eller biljetten? Hur gör man, undrar en stackars idiot;)
Det är exakt så långt man kommer med en androidenhet. Gissar att SAS först ska få det att funka på fruktlurar innan de går vidare med android.
 
Toppen