Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

För mig ser det inte ut så alls. (Android version 5.13 från 21.e nov.) Tidigare hade jag en lång lista med typ alla mina medlemsår ungefär som din bild. Men nu har jag en väldigt mycket tråkigare bild som bara visar senaste åren:
Visa bifogad bild 147908
Kan inte se om det är segment eller poäng (troligen det som kom närmst målet)



För mig valde appen dessutom att plötsligt gå i darkmode efter senaste uppdateringen, trots att min inställnig är "System mode" och mitt system är inställt i light.

På iOS får man upp den gamla byn med detaljer när man klickar på bilden du visar.
 

intuition

Medlem
LOL, du har rätt, samma på android.

Förstår inte varför det inte finns en enda ledtråd till att panelen är klickbar. Kanske är det ett "easter egg"? ;)
 

pswe

Medlem
Tror dark mode upplägget hänger ihop med black friday, eller som SAS (och kineserna) säger black flyday… även ikonen är ändrad hos mig.
 

JAM(1)777

Medlem
IMG_2304.jpeg
IMG_2303.png


Hur räknar nya sammanställningen i SAS appen, har 9 år mot LTG i detaljerad sammanställning, den nya rapporten säger 14 år mot LTG och -4 år kvar
 
Kul att jag såg det med Customer Claims. SAS hade stängt ner ett EU261 ärende utan att kontakta mig om det... Ringde och de skulle öppna upp ärendet igen. Dom har redan skickat ut resepartnerns ersättning så får se vad de säger härnäst
 

FFlash

Medlem
Visa bifogad bild 147917 Visa bifogad bild 147918

Hur räknar nya sammanställningen i SAS appen, har 9 år mot LTG i detaljerad sammanställning, den nya rapporten säger 14 år mot LTG och -4 år kvar

Jag har liknande men 13/10 och -3 till LTG. Systemet verkar räkna ihop ALLA kvalade år, för jag har sammanlagt 13 gold-kvalade år men inte sammanhängande.
Job finished! Hoppas… :D alltså man inte längre behöver ha 10 SAMMANHÄNGANDE år guld för att få LTG
 

intuition

Medlem
Själv hoppas jag att det ska räcka att bara ha 10 sammanhängade år (dvs oavsett kvalificering :p )

Det här måste vara en av de tommaste listor som finns? Man kan undra varför den här dåren ens var medlem i EB de första tio åren (men jag hade faktiskt lite mer aktivitet före 03)

Screenshot_2023-11-24-15-23-20-66.jpg



Inte många Q i den listan
 

maswan

Medlem
Den här ordningen är lite konstig på en ToR UME-ARN-CPH-GVA. På returen övernattar jag i Arlanda, men borde inte Arlanda-Ume ligga längst till höger då? Eventuellt relaterat så brukar det sällan vara rätt boardinpass som dyker upp på första försöket när jag öppnar appen just på hemresan. Det är inte en enskild resa, utan det är alltid såhär när det blir en övernattning.
sas-ume-gva.png
 

henke12

Medlem
Den här ordningen är lite konstig på en ToR UME-ARN-CPH-GVA. På returen övernattar jag i Arlanda, men borde inte Arlanda-Ume ligga längst till höger då? Eventuellt relaterat så brukar det sällan vara rätt boardinpass som dyker upp på första försöket när jag öppnar appen just på hemresan. Det är inte en enskild resa, utan det är alltid såhär när det blir en övernattning.
Visa bifogad bild 147954
Tycker ofta appen visar så där konstigt om det är en lite mer ”komplicerad” resa


gissar att appen själv gissar Origin/destination istället för att kolla på fare calculation
 
Toppen