Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

I och med att det inte är lanserat utan bara något jag såg på linkedin skapar jag ingen ny tråd. Någon som vet mer om detta?
7C593DA3-E821-4E75-AD6C-509DA8E46259.jpeg
 
Enligt appen ska det bli svårare att nå status där det återigen krävs 50 000 poäng eller 56 ben för Guld. Silver har dock fått poängkravet sänkt till 10 000 - men antal flyg ökat till 32. Är i bästa fall (åtminstone för min del) placeholders i och med att rabatt vid revenuebokning med poäng samt boosten vid bud för uppgradering har samma värde för alla nivåer.

upload_2022-8-23_0-1-7.png
upload_2022-8-23_0-1-18.png
 
Enligt appen ska det bli svårare att nå status där det återigen krävs 50 000 poäng eller 56 ben för Guld. Silver har dock fått poängkravet sänkt till 10 000 - men antal flyg ökat till 32. Är i bästa fall (åtminstone för min del) placeholders i och med att rabatt vid revenuebokning med poäng samt boosten vid bud för uppgradering har samma värde för alla nivåer.

Visa bifogad bild 133084Visa bifogad bild 133085

Vilka krav är det för Diamond?
 
Enligt appen ska det bli svårare att nå status där det återigen krävs 50 000 poäng eller 56 ben för Guld. Silver har dock fått poängkravet sänkt till 10 000 - men antal flyg ökat till 32. Är i bästa fall (åtminstone för min del) placeholders i och med att rabatt vid revenuebokning med poäng samt boosten vid bud för uppgradering har samma värde för alla nivåer.

Visa bifogad bild 133084Visa bifogad bild 133085
Tre andra ”enhancements” för Guld om man jämför tabellen med den nuvarande: bara 5% rabatt på ordinarie resor för poäng (ej 10%), bara 10% bonus på uppgraderingsbud (ej 20%) och enbart prioriterad incheckning hos SAS (ej SAS och Star Alliance). Det sistnämnda antyder att Star Alliance Gold-statusen tas bort från EB Guld, en långvarig spekulation från forumets pessimister. Å andra sidan kan ju dessa tre punkter också vara ett klipp- och klistrafel, eftersom samma värden anges som för silver. :)

För övrigt är de ändrade nivåerna för statusintjäning lite märkliga. Varför konstiga siffror som 32 och 56 i stället för 30 eller 50/60? Och varför göra det så mycket svårare att nå EBS på segment (10 -> 32) när gränsen sänks med baspoäng (20’ -> 10’), eftersom poäng kan tjänas in på alla *A och segment bara räknas med SAS/Wideröe. I alla fall idag.

Så frågan är om appen är laddad med skarpa data?
 
Last edited:
...
Så frågan är om appen är laddad med skarpa data?
Lite lustigt att de lagt detta hårdkodat i appen när mycket annat är länkat.
Men det känns lite långsökt att de skulle ha sett till att de uppgifterna är framtidssäkrade för ev kommande ändringar. Sällan ett utvecklingsteam får förhandsinfo på sådant
 
Lite lustigt att de lagt detta hårdkodat i appen när mycket annat är länkat.
Men det känns lite långsökt att de skulle ha sett till att de uppgifterna är framtidssäkrade för ev kommande ändringar. Sällan ett utvecklingsteam får förhandsinfo på sådant
Förmånerna är ju vad jag kan se exakt samma över alla tre nivåerna. Det tyder på att det är test data och inget annat. Det kan lika gärna vara silver förmånerna som visas på samtliga punkter. Vilket väl isåfall tyder på att silver tappar stat silver möjligen, för den har väl prio check in idag?

Men summerat känns det inte som man ska dra några slutsatser alls från de där listorna.
"the design is stunning". Suck.Är det verkligen det första man vill berätta för världen?

Själv prioriterar jag funktion och flöde över utseende.
Beror ju på forum men ja, i väldigt många fall bedöms apparna efter hur snygga de är och möjligen efter hur bra de funktioner som finns i dem fungerar. Inte utifrån vilka funktioner som faktiskt *finns*...

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
 
Tre andra ”enhancements” för Guld om man jämför tabellen med den nuvarande: bara 5% rabatt på ordinarie resor för poäng (ej 10%), bara 10% bonus på uppgraderingsbud (ej 20%) och enbart prioriterad incheckning hos SAS (ej SAS och Star Alliance). Det sistnämnda antyder att Star Alliance Gold-statusen tas bort från EB Guld, en långvarig spekulation från forumets pessimister. Å andra sidan kan ju dessa tre punkter också vara ett klipp- och klistrafel, eftersom samma värden anges som för silver. :)

Så frågan är om appen är laddad med skarpa data?

Det är nog en blandning av båda.

Det är ju ganska ’on par’ med SAS att inte annonserar några försämringar utan bara genomför dem.
 
Förmånerna är ju vad jag kan se exakt samma över alla tre nivåerna. Det tyder på att det är test data och inget annat. Det kan lika gärna vara silver förmånerna som visas på samtliga punkter. Vilket väl isåfall tyder på att silver tappar stat silver möjligen, för den har väl prio check in idag?

Men summerat känns det inte som man ska dra några slutsatser alls från de där listorna. Beror ju på forum men ja, i väldigt många fall bedöms apparna efter hur snygga de är och möjligen efter hur bra de funktioner som finns i dem fungerar. Inte utifrån vilka funktioner som faktiskt *finns*...

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

Star Alliance Silver ger ingen prioriterad incheckning. Däremot ger SAS Silver prioriterad incheckning när man flyger med SAS.
 
Toppen