Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Brandten

Medlem
Hittar inte den. Någon som kan visa hur man får upp den?


SAS appen
My bookings
Klicka på bokningen så kommer du till "my triose"
Där uppe till höger...

16a869ab061782e30c8535edfd655b7b.jpg
 

Pingus

Medlem
Savner også som andre har nevnt tidligere: Profildefinerte og lagrede data som f.eks. passnummer; særlig ifm innsjekk på reiser til UK.
 

Hötorget

Medlem
Hittar inte den. Någon som kan visa hur man får upp den?
Så här gör jag för att hitta kalender iconen. Jag öppnar appen, väljer "My SAS" (om jag inte hamnar där direkt när jag öppnar appen), väljer "My bookings", väljer en resa, längst upp till höger på skärmen i den blåa randen, mellan "My trip" och refresh symbolen finns en kalender icon med ett plustecken i. Klicka på den så skapas en bokning automatiskt.
Jag såg dock att för vissa äldre bokningar (som jag redan lagt in i kalendern) syns inte kalender iconen, kan vara bra att veta ...
 

Hötorget

Medlem
Jag var i Malmö och London mitt under pilotstrejken och noterade att att informationen kring huruvida flighten var inställd eller inte var lite motsägelsefull i appen. Framförallt så varierade status på flighterna, ibland stod det att flighten var inställd och ibland inte. I kombination med SMS från SAS som var uppenbart felaktiga så blir man lite konfys ... o_O
I den här typen av situationer så är det extra viktigt att man får information, att informationen är korrekt och att man känner att man kan lita på informationen.
 

Kris

Medlem
Någon mer som noterat/förundrat sig över att downloads (tidningar) verkar ha en utgångsdatum sen en tid tillbaka. Vet inte om det är en inställning (har inte hittat någon option). Förr kunde man behålla sina downloads valfri tid med nu verkar de försvinna automatiskt efter ett par veckor eller liknande (har inte kollat så noga).

Antaget att det är en ny feature... förslag på att göra det bättre är att gå tillbaka till längre livstid för downloads. Visst, dagstidningar har ju ett ganska kort värde. Men ibland finns det lite Long Reads som är gött att återkomma till osv.
 
Toppen