Enligt appen ska det bli svårare att nå status där det återigen krävs 50 000 poäng eller 56 ben för Guld. Silver har dock fått poängkravet sänkt till 10 000 - men antal flyg ökat till 32. Är i bästa fall (åtminstone för min del) placeholders i och med att rabatt vid revenuebokning med poäng samt boosten vid bud för uppgradering har samma värde för alla nivåer.
Visa bifogad bild 133084Visa bifogad bild 133085
Tre andra ”enhancements” för Guld om man jämför tabellen med den nuvarande: bara 5% rabatt på ordinarie resor för poäng (ej 10%), bara 10% bonus på uppgraderingsbud (ej 20%) och enbart prioriterad incheckning hos SAS (ej SAS och Star Alliance). Det sistnämnda antyder att Star Alliance Gold-statusen tas bort från EB Guld, en långvarig spekulation från forumets pessimister. Å andra sidan kan ju dessa tre punkter också vara ett klipp- och klistrafel, eftersom samma värden anges som för silver.Enligt appen ska det bli svårare att nå status där det återigen krävs 50 000 poäng eller 56 ben för Guld. Silver har dock fått poängkravet sänkt till 10 000 - men antal flyg ökat till 32. Är i bästa fall (åtminstone för min del) placeholders i och med att rabatt vid revenuebokning med poäng samt boosten vid bud för uppgradering har samma värde för alla nivåer.
Visa bifogad bild 133084Visa bifogad bild 133085
Lite lustigt att de lagt detta hårdkodat i appen när mycket annat är länkat....
Så frågan är om appen är laddad med skarpa data?
Förmånerna är ju vad jag kan se exakt samma över alla tre nivåerna. Det tyder på att det är test data och inget annat. Det kan lika gärna vara silver förmånerna som visas på samtliga punkter. Vilket väl isåfall tyder på att silver tappar stat silver möjligen, för den har väl prio check in idag?Lite lustigt att de lagt detta hårdkodat i appen när mycket annat är länkat.
Men det känns lite långsökt att de skulle ha sett till att de uppgifterna är framtidssäkrade för ev kommande ändringar. Sällan ett utvecklingsteam får förhandsinfo på sådant
Beror ju på forum men ja, i väldigt många fall bedöms apparna efter hur snygga de är och möjligen efter hur bra de funktioner som finns i dem fungerar. Inte utifrån vilka funktioner som faktiskt *finns*..."the design is stunning". Suck.Är det verkligen det första man vill berätta för världen?
Själv prioriterar jag funktion och flöde över utseende.
Tre andra ”enhancements” för Guld om man jämför tabellen med den nuvarande: bara 5% rabatt på ordinarie resor för poäng (ej 10%), bara 10% bonus på uppgraderingsbud (ej 20%) och enbart prioriterad incheckning hos SAS (ej SAS och Star Alliance). Det sistnämnda antyder att Star Alliance Gold-statusen tas bort från EB Guld, en långvarig spekulation från forumets pessimister. Å andra sidan kan ju dessa tre punkter också vara ett klipp- och klistrafel, eftersom samma värden anges som för silver.
Så frågan är om appen är laddad med skarpa data?
Förmånerna är ju vad jag kan se exakt samma över alla tre nivåerna. Det tyder på att det är test data och inget annat. Det kan lika gärna vara silver förmånerna som visas på samtliga punkter. Vilket väl isåfall tyder på att silver tappar stat silver möjligen, för den har väl prio check in idag?
Men summerat känns det inte som man ska dra några slutsatser alls från de där listorna. Beror ju på forum men ja, i väldigt många fall bedöms apparna efter hur snygga de är och möjligen efter hur bra de funktioner som finns i dem fungerar. Inte utifrån vilka funktioner som faktiskt *finns*...
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk