Senaste nytt

SAS - An evening of conversation -EBD+

Ytterligare ett intryck:
Anko är inte stormförtjust i EB Millionaire kampanjen. Aron tycker det är fantastiskt fin uppmärksamhet men Anko ser nog att det här kommer att kosta en massa pengar de inte har.

Aron var lyrisk och Anko höll god min och skämtade men det är svårt att se hur det skulle kunna sluta lyckligt om sas ska ut med en miljard poäng.
 
Ytterligare ett intryck:
Anko är inte stormförtjust i EB Millionaire kampanjen. Aron tycker det är fantastiskt fin uppmärksamhet men Anko ser nog att det här kommer att kosta en massa pengar de inte har.

Aron var lyrisk och Anko höll god min och skämtade men det är svårt att se hur det skulle kunna sluta lyckligt om sas ska ut med en miljard poäng.
Tolkade det också som att han inte var särkilt glad över WSJ artikeln om utmaningen… :p
 
Ytterligare ett intryck:
Anko är inte stormförtjust i EB Millionaire kampanjen. Aron tycker det är fantastiskt fin uppmärksamhet men Anko ser nog att det här kommer att kosta en massa pengar de inte har.

Aron var lyrisk och Anko höll god min och skämtade men det är svårt att se hur det skulle kunna sluta lyckligt om sas ska ut med en miljard poäng.
Förståeligt. De gav kanske lite väl lång tid för den, och skulle skrivit in något som "de första 50 personerna" eller så. Hade nog gett ungefär lika mycket publicitet till betydligt lägre kostnad.

Är det alltför många som gör det så ökar väl risken att det snabbar på devalveringen för oss andra....
 
Förståeligt. De gav kanske lite väl lång tid för den, och skulle skrivit in något som "de första 50 personerna" eller så. Hade nog gett ungefär lika mycket publicitet till betydligt lägre kostnad.

Är det alltför många som gör det så ökar väl risken att det snabbar på devalveringen för oss andra....
Kommer inte vara många som gör den. Oavsett så finns det knappt några awardplatser att använda miljonen på.
Men visst stämmer det, han såg lite obekväm ut där på scenen
 
En begränsning på typ 50 hade såklart satt ett tak på kampanjkostnaden, men det har varit en väldigt mycket sämre kampanj också. Det blir typ som gamification - "vi lottar ut 1 miljon poäng bland de som reser inrikes i november". Ger inte mycket marknadsföringsvärde eller ökad försäljning.
 
En begränsning på typ 50 hade såklart satt ett tak på kampanjkostnaden, men det har varit en väldigt mycket sämre kampanj också. Det blir typ som gamification - "vi lottar ut 1 miljon poäng bland de som reser inrikes i november". Ger inte mycket marknadsföringsvärde eller ökad försäljning.
Exakt, ifall det hade varit en sådan gräns så hade allting med registrering av poäng i tid etc varit otroligt viktigt och dessutom att hela tiden uppdatera hur många som klarat challengen. Stor risk för dålig PR.
 
Angående IT:
Jag hade inte chans att prata med IT så mycket, men snappade iaf upp att det finns ett fokus på hemsidan nu, inkl nya / förbättrade funktioner. Nya awardsöket är ju redan känt, men jag fick lite känslan att man kanske nu jobbar mer fokuserat med hemsidan (ungefär som appen hade fokus tidigare i år) och att kanske mer kan komma. En sak som nämndes var att sas precis som många andra företag utsätts hela tiden för attacker och en del av det som är användar-ovänligt är antingen skyddsåtgärder mot attacker eller effekter av attacker.
 
Vore trevligt med någon extra förmån som diamond när det kommer till awards. Just nu är det katastrofal dålig tillgänglighet om man vill ta sig till Thailand.
X2 på vietnam
Urusel tillgänglighet på sas business till bangkok i bizz. Folk är som kobror på dom biljetterna när dom väl släpps. Hade varit trevligt med någon typ upgrade voucher alternativt bättre tillgänglighet så man slipper stångas med vanliga eb medlemmar.

X1 på SQ eller bättre availability med sas Är mitt förslag
BKK har lika "urusel" tillgänglighet som alls andra linjer i Business, så ingen skillnad där. Men de är av förklarliga skäl extremt eftertraktade och som du själv säger, de går åt direkt.

Att EBD skulle få fler biljetter eller förtur kan man nog glömma. Det finns på tok för många EBD för det och man kan inte fylla kabinen med EBD upgrade eller EBD awards. Många av de som hugger dessa biljetter är dessutom EBD i dagsläget.

Det är dock skillnad om man är Pandion, men EBD så ser jag inte att det skulle ske. Möjligt att det kommer en upgrade voucher, men den lär inte vara för 4 personer och eventuellt enbart för en person.

Att plocka ut awards i peak season till populära destinationer är ingen rättighet och folk samlar poäng ändå, alternativen är inte bättre på den fronten i dagsläget.
 
Toppen