Senaste nytt

Sas Amex sänker intjäning till Eurobonus på betalkorten

Jag har ett Premium (betal) och ett Elite (kredit)
Får man fortfarande 15p/100kr på Premium kredit, det är alltså bara betalkorten som drabbas?
Så om jag vill fortsätta ha 2 kort så är det bara att jag byter premium betal mot premium kredit?
Stämmer, ändringen görs enbart på de gamla betalkorten.

Jag har ett Premium (betal) och ett Elite (kredit)
Får man fortfarande 15p/100kr på Premium kredit, det är alltså bara betalkorten som drabbas?
Så om jag vill fortsätta ha 2 kort så är det bara att jag byter premium betal mot premium kredit?

Edit: Nu har @palmen delvis redan svarat - men jag svarar ändå, då jag hade påbörjat att skriva :D

Det är bara på betalkorten som intjäningen förändras. Forsättningsvis kommer det således att fungera på följande sätt:

Betalkort:
10p/100 SEK - Premium
15p/100 SEK - Elite

kreditkort:
15p/100 SEK - Premium
20p/100 SEK - Elite

Om du vill fortsätta ha två kort så fungerar det att ha kvar ditt Premium (betal) och dit Elite (kredit). Vill du däremot byta ditt Premium (Betal) mot Premium (kredit) så finns det två markanta skillnader:
1. Poängintjäningen blir (fortsatt) 15p/100 SEK istället för 10p/100SEK
2. Den kredit du beviljas på ditt Premium (kredit) kommer att synas tydligt vid kreditupplysning. (idag syns inget belopp, utan enbart att det finns kredit)

Omgående eller har någon sett från och med datum?

1 Januari 2019.

Det är helt tvärt emot vad de sagt till mig, de gav mig till och med rådet över telefon att skaffa kreditkortet (premium) för att få en till voucher. Får väl se vad som händer när det blir dags att den triggas.

Ja, och jag fick som sagt samma info från kundtjänst vid mer än ett tillfälle. Men vad är det man brukar säga om att lita på kundtjänst :rolleyes:.

Varför det fungerat för andra, men inte för mig vet jag inte. Det är ju dock inget jag avser fråga dem om (likt tidigare diskussion här).

Ja, och jag fick som sagt samma info från kundtjänst vid mer än ett tillfälle. Men vad är det man brukar säga om att lita på kundtjänst :rolleyes:.

Varför det fungerat för andra, men inte för mig vet jag inte. Det är ju dock inget jag avser fråga dem om (likt tidigare diskussion här).
Jag tycker det är helt orimligt att INTE kunna få fyra vouchers om man har både kredit och betalkort Elite. Det är ju två olika produkter.

Jag sitter på en yearly spend på ca 200-250k och SAS Amex Premium betalkort, nyss fått min 2-4-1 voucher.

Efter att ha läst denna tråd anser jag att det bästa för mig vore att:
1. Be min sambo bjuda in till SAS Amex Premium kreditkort
2. Säga upp mitt betalkort
3. Bjuda in sambon till kreditkortet
4. Säga upp hennes betalkort

Är detta vad som som anser ”rätt sätt” tidigare i tråden?

Toppen