Senaste nytt

Sas Amex sänker intjäning till Eurobonus på betalkorten

Jo, den kredit du får kan vara mycket lägre än vad du har möjlighet att få på betalkorten. De med stor spend kan drabbas hårt av detta.
Personligen har jag rätt låg spend i sammanhanget och ser inte de få extra poäng som kreditkortet kommer att ge som värt för att byta. Men detta är ju som sagt väldigt individuellt.
Nyfiken som man är undrar jag vilka fördelar du ser med att stanna kvar med betalkortet om du inte är en av de som har väldigt hög spendering? Är det frågan om kredit och hur bankerna ser på denna?

Nyfiken som man är undrar jag vilka fördelar du ser med att stanna kvar med betalkortet om du inte är en av de som har väldigt hög spendering? Är det frågan om kredit och hur bankerna ser på denna?
Har typ halva årslönen i "kredit" på betalkortet, betydligt lägre på kreditkortet. Jag har både betal och kreditkortet nu, men lutar åt att det är kreditkortet som ryker efter årsskiftet.
Min plan för nästa år är att spendera ca 150k och resten på andra kort.

Har typ halva årslönen i "kredit" på betalkortet, betydligt lägre på kreditkortet. Jag har både betal och kreditkortet nu, men lutar åt att det är kreditkortet som ryker efter årsskiftet.
Min plan för nästa år är att spendera ca 150k och resten på andra kort.
Ok förstår, men om du bara ska spendera 150k på kortet så är ju en lägre kreditgräns inga större problem.

Ok förstår, men om du bara ska spendera 150k på kortet så är ju en lägre kreditgräns inga större problem.
Vad är det som säger att jag inte spenderar det på en månad? Vissa månader kan jag ha väldigt hög spend med utlägg, andra månader väldigt lite.
De 7500 poäng jag förlorar på att behålla betalkortet är ingen big deal för mig, föredrar friheten med det kortet.
Sen kan man ju spekulera i att det kanske kommer bättre erbjudanden framöver för att byta bort sitt betalkort. Sometimes you win, sometimes you lose.

Vad är det som säger att jag inte spenderar det på en månad? Vissa månader kan jag ha väldigt hög spend med utlägg, andra månader väldigt lite.
De 7500 poäng jag förlorar på att behålla betalkortet är ingen big deal för mig, föredrar friheten med det kortet.
Sen kan man ju spekulera i att det kanske kommer bättre erbjudanden framöver för att byta bort sitt betalkort. Sometimes you win, sometimes you lose.
Jag förstår, jag tänkte att du hade möjlighet att smeta ut de 150k på hela året. Vi får hoppas att det dyker upp ett fint erbjudande för kortbyte ;)

Jag har bland annat ett betalkort premium. Har fortfarande fått nån info på mail eller brev om detta vilket känns skumt. Har alla andra fått ”officiell” info?

Jag har inte facebook (vart jag förstår vissa läst om det).

Toppen