Senaste nytt

Sas Amex sänker intjäning till Eurobonus på betalkorten

Vad jag ser som en nackdel med kreditkortet är att förifyllt belopp på e-faktura är bara min belopp att betala. Ibland när jag betalar räkningar av bara farten slinker nästan min belopp med och ränta kickar in.
Ska ringa och se om de kan ändra till totalt belopp istället. Fick för mig läst att det kan gå.
Det går utmärkt att ringa in och be om att hela beloppet skall stå på fakturan direkt, det är mycket lättlöst och välinvesterade fem minuter. Gör dig själv den tjänsten - redan idag. Trevlig helg!

Last edited:
Jag tycker det här är uruselt skött från AMEX. Betalade för bara en dryg månad sedan in årsavgiften på 4.000kr för Elite och så får man detta besked nu :(
En mer kundvänlig väg att gå fram hade varit om dom gamla reglerna skulle gälla fram tills det var dax att betala den nya årsavgiften.

Jag tycker det här är uruselt skött från AMEX. Betalade för bara en dryg månad sedan in årsavgiften på 4.000kr för Elite och så får man detta besked nu :(
En mer kundvänlig väg att gå fram hade varit om dom gamla reglerna skulle gälla fram tills det var dax att betala den nya årsavgiften.
Stopp och belägg! Säger du upp kortet nu får du tillbaka årsavgiften delat på 12 månader, för de månader som du inte kommer använda kortet. Har du precis betalat in, får du i så fall tillbaka 11/12 av 4000 kr, dvs 3666,67 kronor. Hur skulle det kunna vara, citat, "uruselt"??? Tvärtom tycker jag att det är väldigt schysst och synnerligen generöst!

De måste ju kunna göra förändringar av sina produkter utan att behöva vänta in alla kunder över ett helt år?!

Last edited:
Säg upp kortet och skaffa det nya, du får tillbaka månadsavgiften för de månader du inte nyttjat (om inte detta ändrats nu)

@Berglund, detta bör väl inte spela någon roll iom att du bestämt hävdar att de gamla betalkortens utnyttjande/saldo redan syns hos UC?
Mao det blir ingen skillnad hos UC om man byter 3757 korten till de nya?

Stopp och belägg! Säger du upp kortet nu får du tillbaka årsavgiften delat på 12 månader, för de månader som du inte kommer använda kortet. Har du precis betalat in, får du i så fall tillbaka 11/12 av 4000 kr, dvs 3666,67 kronor. Hur skulle det kunna vara citat "uruselt"??? Tvärtom tycker jag att det är väldigt schysst och synnerligen generöst!

De måste ju kunna göra förändringar av sina produkter utan att behöva vänta in alla kunder över ett helt år?!

Vi har uppenbarligen olika synsätt på detta vilket jag inte har några som helst problem med. Detta är till stor del ett diskutionsforum och då är det bra att alla inte tycker lika.
Eftersom jag har betalt för en tjänst som blir avsevärt sämre så står jag för min åsikt.

Vi har uppenbarligen olika synsätt på detta vilket jag inte har några som helst problem med. Detta är till stor del ett diskutionsforum och då är det bra att alla inte tycker lika.
Eftersom jag har betalt för en tjänst som blir avsevärt sämre så står jag för min åsikt.
Varför tycker du den blir avsevärt sämre? Förklara gärna.

Toppen