Senaste nytt

Sas Amex sänker intjäning till Eurobonus på betalkorten

Undra när detta kommer släppas den officiella vägen. Blir alltid lite förvånad att det kommer ut på andra sätt först. Har man ingen plan för sin externa kommunikation?
Kanske batchas ut i olika mailgrupper endast till innehavare av betalkorten. Därav kommer infon eventuellt med några dagars spridning. Antar att man inte vill kommunicera försämringen till fler än nödvändigt. Bara en gissning dock.
 

wenne87

Medlem
Påverkar inte detta 2-4-1 vouchern som nu t.ex är kopplad till mitt premiumkort. Byter jag kort så försvinner den innestående jag har?
 
Däremot ryker väl ni nuvarande spend? Så det finns en god poäng att timea ett byte runt årsskiftet..
Med premissen att man vill byta så är bästa tillfälle att byta ur poängintjäningssynpunkt
a) om man kommer att nå spend i år = direkt när spend är uppnådd och voucher erhållen
b) om man inte kommer att nå spend i år = nu

Om man ska beställa ett Elite så kan man ju välja att laborera lite pga att man vill styra när i ens intjäningsperiod statuspoängen kommer, men annars finns det ingen poäng att vänta till någon godtycklig tid, ex årskiftet.
 

fcx

Medlem
Med premissen att man vill byta så är bästa tillfälle att byta ur poängintjäningssynpunkt
a) om man kommer att nå spend i år = direkt när spend är uppnådd och voucher erhållen
b) om man inte kommer att nå spend i år = nu

Om man ska beställa ett Elite så kan man ju välja att laborera lite pga att man vill styra när i ens intjäningsperiod statuspoängen kommer, men annars finns det ingen poäng att vänta till någon godtycklig tid, ex årskiftet.

Om man byter från betalelite till kreditelite och redan har kommit upp i årets vouchrar, kan man då få in två nya innan årsskiftet ?
 

hallgren

Medlem
Nu fick jag mailet, med ämnesraden "Nu minskar vi din poängintjäning med 33 %". Ingen tvekan om att de verkligen vill att man ska "uppgradera" till kreditkortet.

"
Varför genomför vi en förändring av dina kortförmåner?
2017 lanserade vi SAS Amex Premium som kreditkort och slutade samtidigt sälja betalkortsprodukten. Portföljen av kreditkort är nu mångdubbelt större och vi har därför beslutat oss för att successivt fasa ut SAS Amex Premium betalkort. Detta för att vi ska kunna fokusera på att vidareutveckla de produkter som är mest efterfrågade.

Fr.o.m. den 1 januari 2019 sänker vi därför din intjäning från 15 till 10 SAS EuroBonus Extrapoäng per 100 kr
"
 
Toppen