Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter med ett Amex Platinum och har ett vanligt SAS EB kort. Ingen speciell nivå att skriva hem om. Bör jag beställa ett Amex EB kort som extra gratiskort för att dra in poäng på köp eller räcker det inte lika gott att "tanka över" Amex poängen till mitt befintliga EB?

Du får bara 10 Eurobonus poäng per spenderade 100kr om du gör så. Med ett SAS American Express får du 20 Eurobonus poäng per 100kr...

Lyckades faktiskt betala med Amex på restaurang uppe i Mijas idag! Förvånande... Knappt något ställe nere i Fuengirola som har tagit emot kortet, och vid det enda tillfälle som någon har gjort det hanterade inte chipet. Kul att de uppe i bergen har bättre/nyare kortmaskiner än de nere vid kusten.

Lyckades faktiskt betala med Amex på restaurang uppe i Mijas idag! Förvånande... Knappt något ställe nere i Fuengirola som har tagit emot kortet, och vid det enda tillfälle som någon har gjort det hanterade inte chipet. Kul att de uppe i bergen har bättre/nyare kortmaskiner än de nere vid kusten.

Vad trevligt att du är och hälsar på i mina trakter. :) Överlag är det inte särskilt AMEX tätt i Fuengirola. De bästa ställena har inte så mycket turister och ligger inte efter paseon. Men då är dem mycket billigare och tar iaf SAS EB Mastercard. :)

Om jag betalar exempelvis en resa med mitt Amex EB kort, missar jag då de reseförsäkringar som ingår om jag betalt med mitt Amex Platina? Anledningen med Platina är ju de fina perks som finns och de vill jag ju inte riskera att missa...

Om man har ett Amex Platinum så får man ha extra kort gratis och ett är då SAS Amex. Betalar man med SAS amex kortet så får man alla benefits som tillhör Amex Platinum som reseförsäkringar osv. Så när jag får mitt Amex platinum i veckan så kommer jag enbart använda mitt extra kort då jag vill ha EB poäng mer än MR points. Dumt att de inte sätter ihop korten som de gjort i Norge.

Kan man ha ett norskt kort på en norsk adress men bo i sverige eller måste man ha ett norskt bankkonto också?

Vet inte om det funkar i automaterna (gjorde inte det senast jag kollade) men det gör det om man köper från spärren.

Vet inte om det funkar i automaterna (gjorde inte det senast jag kollade) men det gör det om man köper från spärren.

Det hade alltid fungerat att betala med Diners&Amex på manuella diskar(inkl. spärr).

Jag märkte att även Ö o B började acceptera Amex. Det gjorde de inte ett par år sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen