Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet någon om Fritidsresor, Ving och Apollo accepterar Amex vid online bokning?
Snart är det dags att boka sommarens klassiska chartertrip...

Verkar inte som någon svarat. Apollo tar iaf amex + att du kan få EB-poäng från apollo, tror det är 1500 per resenär, om du går in i din betalda bokning på nätet och reggar eb-numret. Har gjort detta två år i rad.

Kan man köpa periodkort i spärren, och gäller det alla bemannade spärrar? Har inte gått i en spärr sen de införde SL Access.

Jag köper mitt periodkort alltid på pendeltågsspärren när den är bemannad och där har AMEX funkat länge. Det gäller självklart inte bara periodkort utan även remsa eller "enkel" biljett. Sen vet jag inte hur det är på T-bana spärrarna då det är olika bolag som kör T-bana och pendeltåg.

Sommarens charterresa med Fritidsresor är bokad & betald med SAS Amex nu.
För att boka med amex kräver Fritidsresor antingen betalning i resebutik eller telefonbokning. Det går inte att göra online betalning.

Hej,
jag är ny och har försökt läsa så många inlägg i ämnet som möjligt men är fortfarande osäker. Jag har ett Amex guld som jag inte betalar för tack vare hög spend samt ett EBG Mastercard. Betalar det mesta med mitt Amex kort och får rewards som jag sällan har möjlighet att växla in. Sedan en tid får jag också dubbla rewards på flygresor, möjligen är det någon kampanj som pågår. Jag har lättare att hitta möjligheter att använda mina EB poäng.
Vore det en bra idé att ta ut ett kombinerat EB/Amex kort istället?
Tack

Hej,
jag är ny och har försökt läsa så många inlägg i ämnet som möjligt men är fortfarande osäker. Jag har ett Amex guld som jag inte betalar för tack vare hög spend samt ett EBG Mastercard. Betalar det mesta med mitt Amex kort och får rewards som jag sällan har möjlighet att växla in. Sedan en tid får jag också dubbla rewards på flygresor, möjligen är det någon kampanj som pågår. Jag har lättare att hitta möjligheter att använda mina EB poäng.
Vore det en bra idé att ta ut ett kombinerat EB/Amex kort istället?
Tack

Det vore väl en utmärkt idé, men det verkar som att det är svårt att få AMEX att bjuda på årsavgiften (1000 kr) för AMEX EB. Dock kan man få vouchers på Intersport eller restauranger om man orkar ringa kundtjänst och argumentera. Om du vill signa upp får du gärna skicka PM så kan jag värva dig. Då får du 6000 EB-poäng i signup-bonus, samt halva priset på första årsavgiften. Den huvudsakliga fördelen med AMEX EB är förstås att du får 20 EB-poäng för varje hundralapp du spenderar. Med vanligt AMEX får du 10 poäng per hundralapp (om du växlar dina rewards till EB), lika mycket som du får på EB Mastercard.

Last edited:
Det vore väl en utmärkt idé, men det verkar som att det är svårt att få AMEX att bjuda på årsavgiften (1000 kr) för AMEX EB. Dock kan man få vouchers på Intersport eller restauranger om man orkar ringa kundtjänst och argumentera. Om du vill signa upp får du gärna skicka PM så kan jag värva dig. Då får du 6000 EB-poäng i signup-bonus, samt halva priset på första årsavgiften. Den huvudsakliga fördelen med AMEX EB är förstås att du får 20 EB-poäng för varje hundralapp du spenderar. Med vanligt AMEX får du 10 poäng per hundralapp (om du växlar dina rewards till EB), lika mycket som du får på EB Mastercard.

Värvningserbjudandet gäller tyvärr bara om man värvar någon som inte redan har ett privatkort hos Amex.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen