Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur räknas 150 i spend? Jag har Amex Platinum med SAS Amex som extra kort. Räknas den totala spenden, eller hur funkar det? Kan man erhålla en 2-4-1 via Platinumkortet?

Danni - Du måste boka och resa inom ett år from det datum du fick vouchern.
ALU - Jag är rätt säker på att det är spend på SAS Amex som räknas.

Vilket leder mig till en annan fråga... När man väl vill ta ut sina poängresor, måste man vara väldigt flexibel på destinationer och datum för att lyckas få till det? För det hade också varit en no-go för mig. Oftast vet jag vart jag vill resa och exakt när. Men det kanske är fel tråd att fråga i? Kan tänka mig att ämnet dryftats förut.

Det beror lite på vart man vill resa, vill man åka long-haul får man vara räkna med att boka långt i förväg. Vill man resa till destinationer som sas trafikerar flera ggr per dag så brukar det finnas platser att nyttja. Typ om man vill flyga till köpenhamn, paris, london t.ex.

2-4-1 har samma tillgänglighet som på vanliga bonusresor men det bokas via telefon och de ser gärna att du har tagit fram förslag via nätet innan du ringer.

Jag testade att söka lite på SAS hemsida, och det verkar ju faktiskt vara helt okay med tillgängligheten, och en del resor är väldigt prisvärda. Hittade Göteborg - New York för 60k poäng T&R strax över en vecka i september, vilket med min spend och 2-4-1 innebär att vi skulle kunna åka dit nästan en gång om året enbart på kreditkortsbonus. Det är ju faktiskt inte illa pinkat.

Jag bokade i februari en business 2-4-1 till EWR för mig och sambon med avresa om två veckor. Förra året slängde jag min voucher......

Vilket leder mig till en annan fråga... När man väl vill ta ut sina poängresor, måste man vara väldigt flexibel på destinationer och datum för att lyckas få till det? För det hade också varit en no-go för mig. Oftast vet jag vart jag vill resa och exakt när. Men det kanske är fel tråd att fråga i? Kan tänka mig att ämnet dryftats förut.

Så länge du inte vill åka till Tokyo eller Bangkok så är det ganska bra platstillgång.

Är det någon som snackat med Amex typerna på Arlanda på sista tiden och hört vad de har att erbjuda ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen