Vet inte om det funkar i automaterna (gjorde inte det senast jag kollade) men det gör det om man köper från spärren.
Kan man köpa periodkort i spärren, och gäller det alla bemannade spärrar? Har inte gått i en spärr sen de införde SL Access.
Vet inte om det funkar i automaterna (gjorde inte det senast jag kollade) men det gör det om man köper från spärren.
Vet någon om Fritidsresor, Ving och Apollo accepterar Amex vid online bokning?
Snart är det dags att boka sommarens klassiska chartertrip...
Kan man köpa periodkort i spärren, och gäller det alla bemannade spärrar? Har inte gått i en spärr sen de införde SL Access.
Hej,
jag är ny och har försökt läsa så många inlägg i ämnet som möjligt men är fortfarande osäker. Jag har ett Amex guld som jag inte betalar för tack vare hög spend samt ett EBG Mastercard. Betalar det mesta med mitt Amex kort och får rewards som jag sällan har möjlighet att växla in. Sedan en tid får jag också dubbla rewards på flygresor, möjligen är det någon kampanj som pågår. Jag har lättare att hitta möjligheter att använda mina EB poäng.
Vore det en bra idé att ta ut ett kombinerat EB/Amex kort istället?
Tack
Är det någon som stött på någon pågående AMEX kampanj som ger 20k vid sign upp?
Det vore väl en utmärkt idé, men det verkar som att det är svårt att få AMEX att bjuda på årsavgiften (1000 kr) för AMEX EB. Dock kan man få vouchers på Intersport eller restauranger om man orkar ringa kundtjänst och argumentera. Om du vill signa upp får du gärna skicka PM så kan jag värva dig. Då får du 6000 EB-poäng i signup-bonus, samt halva priset på första årsavgiften. Den huvudsakliga fördelen med AMEX EB är förstås att du får 20 EB-poäng för varje hundralapp du spenderar. Med vanligt AMEX får du 10 poäng per hundralapp (om du växlar dina rewards till EB), lika mycket som du får på EB Mastercard.