Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan kanske finnas andra urvalskriterier än burnrate på kortet. Har man bara köpt popcorn på kortet kanske man inte passar i deras profil för kundkategori som kan tänkas vilja ha elite-kortet.

Jag har väl 80% flygbiljetter/hotell på mitt kort. Om det är lyxmiddagar på fina restuaranger de går på så lär jag inte kvala in, men jag tycker att flygbiljeter och hotell borde också stå sig rätt bra.

Man ska vara bra sugen på popcorn för att sspendera 1M kr på det per år :)

Popcornparty! Tänk skumparty på medelhavsö men byt ut skummet mot popcorn.
Och ja, det finns sådana (i alal fall i början på 2000-talet), blir sjukt mycket popcorn på golvet kan jag lova.

Last edited:
Jag trodde gränsen för 2-4-1 vouchern var 150k för ic-resor? Följande info står nu när jag loggar in på AmEx:

När du handlar för 100 000 kronor med Kortet under ett kalenderår så får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS
från Skandinavien till en destination i Europa.

Om du istället handlar för över 200 000 kronor så kan du utnyttja denna poängrabatt för en EuroBonus-resa till vilken SAS-destination som helst i hela världen.

Vart hittar ni den här informationen? Hittar inte det någonstans när jag är inloggad?

Det där är de gamla reglerna. Det kan hända att de står kvar någonstans, men numera finns det bara en voucher som triggas vid 150k, inget annat.

Det där är de gamla reglerna. Det kan hända att de står kvar någonstans, men numera finns det bara en voucher som triggas vid 150k, inget annat.
Jag vet inte hur många vouchers du får om året men om det är begränsat till 1/år då hade jag nog funderat på att fördela spenderingsbudgeten på flera kort. BA ger väl också ett 2-4-1 om året eller hur?

Japp, jag har seriöst funderat på att shoppa lite med mitt BA-visa också. Men jag blir lite avtänd när jag hör om alla problem med hanteringen av det i Sverige.

Sedan är ju frågan hur mycket jag måste shoppa med BA Visa för att få ihop poäng så att jag faktiskt kan göra något också. Det kan ju krävas en bra bit över 150k..

Informationen står när du tar fran sidan i din kortprofil på Amex. Där syns alla poäng för inköp samt hur långt du har kvar till din voucher.

Har själv blivit erbjuden Elite två gånger och ligger strax över 200 om året på kortet. Köper också mest flygresor på kortet. Gissar att det kommer ett erbjudande snart igen, var därför jag tänkte höra om andras erfarenhet av elite kortet. Om det fungerar utomlands så verkar det ganska lockande faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen