Kalle Andersson
Medlem
@widde: Från min horisont tycker jag nog att du borde kvala in, men vad vet jag? 
Det kan kanske finnas andra urvalskriterier än burnrate på kortet. Har man bara köpt popcorn på kortet kanske man inte passar i deras profil för kundkategori som kan tänkas vilja ha elite-kortet.
Man ska vara bra sugen på popcorn för att sspendera 1M kr på det per år![]()
Jag trodde gränsen för 2-4-1 vouchern var 150k för ic-resor? Följande info står nu när jag loggar in på AmEx:
När du handlar för 100 000 kronor med Kortet under ett kalenderår så får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS
från Skandinavien till en destination i Europa.
Om du istället handlar för över 200 000 kronor så kan du utnyttja denna poängrabatt för en EuroBonus-resa till vilken SAS-destination som helst i hela världen.
Jag vet inte hur många vouchers du får om året men om det är begränsat till 1/år då hade jag nog funderat på att fördela spenderingsbudgeten på flera kort. BA ger väl också ett 2-4-1 om året eller hur?Det där är de gamla reglerna. Det kan hända att de står kvar någonstans, men numera finns det bara en voucher som triggas vid 150k, inget annat.
BA ger väl också ett 2-4-1 om året eller hur?