Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har både SAS Diners, MC och Amex, och det är inga problem. MC och Diners får man ju gratis. Har man Amex Platinum så får man också SAS Amex gratis...

sökte du alla på en gång el lät du det gå ngr månader imellan ?

kortbolagen är ju så kinkiga på hur många UC förfrågningar man har under en viss period.

sökte du alla på en gång el lät du det gå ngr månader imellan ?

kortbolagen är ju så kinkiga på hur många UC förfrågningar man har under en viss period.

Några UC är inget problem, om man har bra inkomst. Det blir däremot problem om du sen tidigare har lite trasslig UC statistik.. Då är det bättre vänta och låta det rensas bort.

Några UC är inget problem, om man har bra inkomst. Det blir däremot problem om du sen tidigare har lite trasslig UC statistik.. Då är det bättre vänta och låta det rensas bort.
Kar man krasslig UG statistik kanske det är bättre att låta bli och satsa på att betala med cash tills man är ikapp. Vad var det Göran Persson skrev.. "Den som är satt i skuld är icke fri" stämmer ju trots allt fast jag för övrigt inte håller med eller sympatiserar med de åsikter denne man framför.

Kar man krasslig UG statistik kanske det är bättre att låta bli och satsa på att betala med cash tills man är ikapp. Vad var det Göran Persson skrev.. "Den som är satt i skuld är icke fri" stämmer ju trots allt fast jag för övrigt inte håller med eller sympatiserar med de åsikter denne man framför.
De blir gnälliga om man köper hus, byter båda bilarna och bytt bensinbolag på tre månader.... Fick fan nobben på ett sketet Visa på Volvokortet med 10k i kredit när de gick över till Visa. Två dagar senare fick jag mitt Amex.... Bad Volvofinans dra åt varmare trakter och meddelade att det sista fordonet levererat av den koncernen hittat hem till min familj. Kommer inte att lämna ringarnas brödraskap såvida ingen kastar en DB9 efter mig ;=)

@agehall
Man undrar ju hur dom tänker, efter en viss burnrate/kvartal så borde man väll bli uppjackad till det bättre kortet?

De blir gnälliga om man köper hus, byter båda bilarna och bytt bensinbolag på tre månader.... Fick fan nobben på ett sketet Visa på Volvokortet med 10k i kredit när de gick över till Visa. Två dagar senare fick jag mitt Amex.... Bad Volvofinans dra åt varmare trakter och meddelade att det sista fordonet levererat av den koncernen hittat hem till min familj. Kommer inte att lämna ringarnas brödraskap såvida ingen kastar en DB9 efter mig ;=)

Många kredit och banker har som regel att om man har 1 UC förfrågan för mycket inom en viss period så spelar din lön mindre roll.

Som Unicornone säger.

Det kan kanske finnas andra urvalskriterier än burnrate på kortet. Har man bara köpt popcorn på kortet kanske man inte passar i deras profil för kundkategori som kan tänkas vilja ha elite-kortet. Bara en spekulation, men det är nog rimligt att anta att deras sökrobot har ett antal parametrar fler än bara burnrate för att vaska fram lämpliga kandidater.

For the record, popcorn var bara ett exempel eftersom jag råkar vara sjukt sugen på det just nu(saltbrist efter valborg?) och inte underförstått att ni som inte fått erbjudandet bara skulle ha köpt just popcorn. :)

@Kalle Andersson,
Visst, men min faktura präglas av middagar, flyg, hotell och stora kvitton från Bolaget i Passagen.
Det borde väll ändå kvala in?

For the record, popcorn var bara ett exempel eftersom jag råkar vara sjukt sugen på det just nu(saltbrist efter valborg?) och inte underförstått att ni som inte fått erbjudandet bara skulle ha köpt just popcorn. :)

Man ska vara bra sugen på popcorn för att sspendera 1M kr på det per år :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen