Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sunkan - tackar för ditt svar!
Har du använt concierge-tjänsten i Sverige eller utomlands? Undrar exempelvis om detta kort kan hjälpa mig få bra bord på restauranger i New York eller andra större städer?

Är det någon här som vet något om Amex Eurobonus Elite? Fick erbjudande om det två gånger förra året men det verkade inte vara något att ha, men nu kanske de har hottat upp kortet. Någon som vet mer, eller kanske har kortet?

Jag har också Elite-kortet. Fick inbjudan efter mitt första år med SAS/Amex. Använder concierge-servicen då och då och har hittills varit nöjd med den. Om jag inte tar fel så är det väl en förstärkt reseförsäkring också. Då och då kommer det en del erbjudanden om bl a shopping, vinprovningar mm. Har dock ännu inte lyckats tajma in något sådant.
Sedan kan man ju alltid diskutera avgifter, men eftersom jag har flertalet andra kort som jag får gratis samt att Amex genererar mig fler poäng på utgifter under ett år än när jag flyger low eco så har jag inte brytt mig. Får väl se vad de nya poängintjäningsreglerna på SK gör för den balansen...

fråga, om någon sitter med ett kombi amex/eurobouns och söker ett vanligt kombinerat Mastercard/eurobonus, sägs då amex upp el får man dubletter av kort el vad händer ?

fråga, om någon sitter med ett kombi amex/eurobouns och söker ett vanligt kombinerat Mastercard/eurobonus, sägs då amex upp el får man dubletter av kort el vad händer ?

Jag har både SAS Diners, MC och Amex, och det är inga problem. MC och Diners får man ju gratis. Har man Amex Platinum så får man också SAS Amex gratis...

Jag har Eurobonus Elite. Har bara använt concierge-tjänsten än så länge men den funkade utmärkt. Om det är värt årsavgiften på 3 500 SEK är jag väl inte helt övertyga om.

/Christian

Någon aning om vad man måste göra för att bli erbjuden det kortet?

Jag använde Concierge-servicen för att boka bord på en restaurang i Paris samt en konsert med klassisk musik, även det i Paris. Det funkade väldigt bra och de var väldigt hjälpsamma.

Vet inte vad som behövs för att bli erbjuden kortet. Jag skulle gissa att jag debiterade 150-200' på kortet när jag fick erbjudandet.

/Christian

Jag använde Concierge-servicen för att boka bord på en restaurang i Paris samt en konsert med klassisk musik, även det i Paris. Det funkade väldigt bra och de var väldigt hjälpsamma.

Det jag alltid undrar vad gäller såna här Concierge-service är om man kunnat fått biljetten/bordet själv om man försökt? Om svaret är något annat än nej så ser inte jag riktigt poängen med att betala dyrt för Concierge.

Nope, på ett år! Jag hade säkert kunnat få både bord och biljetter på egen hand. Nu slapp jag dock göra arbetet själv. Jag har rätt dålig koll både på restauranger och evenemang i Paris så jag bad om förslag och därefter bokade de åt mig.

Lite roligt att konsertarrangören inte accepterade Amex så killen på consierge-servicen fick fråga om jag hade något annat kort att betala med :)

/Christian

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen