kerran1980
New member
Vet någon om Fritidsresor, Ving och Apollo accepterar Amex vid online bokning?
Snart är det dags att boka sommarens klassiska chartertrip...
Snart är det dags att boka sommarens klassiska chartertrip...
rob74 skrev:Amex har ju allvarliga problem med sina chip. De här småttingarna som kom för nåt år sedan. Har enorma problem att få dem att funka här i Spanien, trots att butiken ska ta kortet. Funkar inte chipet så säger maskinen dra magnetremsan. När man gör det så säger maskineländet att det är chip som gäller.Och med Diners skiter det sig, så det blir MasterCard för hela pengen....Samma skit i Kanada i somras. Nu blir det att skriva ett mail till customer service...Klicka för att utvidga...
henkedio skrev:Är det någon som vet hur en fakturaperiod ser ut med Amex? Löper den månad för månad eller som det ser ut när man loggar in för att se transaktioner att en fakturaperiod sträcker sig från mitten av en månad fram till mitten av nästa. Vet att det är lätt att ta reda på frågan genom att ringa dem, men nu hade dem stängt. Så om någon har ett snabbt svar så glömmer jag inte det/slipper ringa imorgon igen.Reser iväg nu den 15:e och återkommer inte förrän 10 juni, vilket i så fall gör att jag missar den gamla hederliga pappersfakturan. Har anmält till efaktura men vet inte om det hinner gå igenom till denna månaden.Klicka för att utvidga...
Som betalningsreferens anges alltid Kortnumret direkt följt av 75 när man inte använder den förtryckta inbetalningsblanketten som skickas tillsammans med fakturan. (Våra betalningskonton är Bg 730-8596, Pg 945304-4)Klicka för att utvidga...
ALU skrev:Jag sitter med ett Amex Platinum och har ett vanligt SAS EB kort. Ingen speciell nivå att skriva hem om. Bör jag beställa ett Amex EB kort som extra gratiskort för att dra in poäng på köp eller räcker det inte lika gott att "tanka över" Amex poängen till mitt befintliga EB?Klicka för att utvidga...
rob74 skrev:Lyckades faktiskt betala med Amex på restaurang uppe i Mijas idag! Förvånande... Knappt något ställe nere i Fuengirola som har tagit emot kortet, och vid det enda tillfälle som någon har gjort det hanterade inte chipet. Kul att de uppe i bergen har bättre/nyare kortmaskiner än de nere vid kusten.Klicka för att utvidga...
kerran1980 skrev:Jag noterade igår att det numer går att köpa SL biljetter med American ExpressKlicka för att utvidga...
PYRZ skrev:Vet inte om det funkar i automaterna (gjorde inte det senast jag kollade) men det gör det om man köper från spärren.Klicka för att utvidga...